Koronavirüs salgınının ardından oldukça zarara uğrayan turizm ve seyahat sektörü, dünyada aşılama faaliyetlerinin artması ile normalleşmeye hazırlanıyor.
Tüm dünyayı saran koronavirüs salgınının ardından oldukça zarara uğrayan turizm ve seyahat sektörü, dünyada aşılama faaliyetlerinin artması ile normalleşmeye hazırlanıyor.
Havayolu firmaları yolcularını heyecanla karşılamayı isterken ekonomi kategorisinde aynı kabine daha çok yolcuyu almayı isteyen çift katlı koltuk tasarımları ilgi topluyor. Yolculara daha çok alan ile havayolu firmalarına da daha çok bilet satma olanağı tanıyan bu tasarımların uçak seyahatinin geleceği olarak değerlendiriliyor.
Uçak koltuğu tasarımcıları uzun zamandır geliştirilmiş ekonomi kabin konseptleri hayalini kuruyor, mümkün olduğunca fazla çok yolcuyu içeri doldurmak ve bu tecrübeyi yolcular için biraz da eğlenceli kılarken ideal dengeyi elde etmeye çalışıyor.
Yenilikçi uçak kabin ürünleri ile konseptleri için ödül almaya hak kazanan Crystal Cabin Awards firması, salgın 2020 ödül kazananlarının bildirmesini geciktirdikten sonra, 2021'de yarışmadaki 8 gruba ayırarak havacılığın şimdi nerede olduğunu ortaya çıkaran 2 kritik ödüle düşürdü. Bunlar “Jürinin Seçimi Kategorisi” ile “Temiz ve Güvenli Hava Seyahati” ödülü.
Adayların hazırladığı tasarımları 2 katlı bir kabinde seyahat edenlerin bacaklarını rahat bir şekilde uzatmasından, dolabın iç kısmına yerleştirilmiş bir alanda kıvrılmalarına kadar, uçak yolculuklarının potansiyel geleceğine ilişkin bir öngörüyü gözler önünüe seriyor.
Jürinin seçimi grubunun kısa listesinde bulunan en ilgi çeken tasarımlar biri de çift düzeyli bir koltuk kabini olan “Şezlonglu Ekonomi Koltuğu Projesi”.
Tasarım, İspanya'dan gelen falan Hollanda'da bulunan TU Delft Üniversitesi'nde öğrenci olan 21 yaşındaki Alejandro Núñez Vicente'ye ait. Vicente, ekonomi sınıfındaki koltuklarında Avrupa’yı gezerken başına gelenlerden ilham aldığını dile getirdi.
Bacaklarını uzatamadığı için uçak yolculuğunda dinlemediğini ifade eden Vincente, önde bulunan koltuk sırasını arttırmanın problemi çözeceğini fark ettiğini söyledi. Vincente’nin tasarımı, üstte kısımdaki bagaj kısmını kaldırarak, daha yüksek düzeyli koltuklar için kabinde daha çok alan sunuyor. Bagaj da koltuğun altın kısmındaki bölmelerde yerleştirilebiliyor.
21 yaşındaki Núñez Vicente, bu tasarımın şimdi TU Delft'te üretilmekte olan Flying-V uçağında güzel çalışacağını beklediğini, fakat tasarımın bir Boeing 747, Airbus A330 ya da herhangi bir orta veya büyük uçakta da yapılableceğini dile getirdi.
Vicente, açıklamalarında "Mevcut ekonomi sınıfı, genellikle kullanıcının rahat ve dinlendirici bir uçuş deneyimi yaşamasını engelleyen tek veya hafif eğimli bir konumla sınırlı. Ben bu konsepti, pandemi öncesinde oluşturdum. Ancak Covid-19 dönemi için de çok uygun. Yolcular arasında daha fazla boşluk bıraktığı ve onları farklı yüksekliklerde konumlandırdığı için pandemi zamanlarında uçuşlar güvenle gerçekleşebilir” ifadelerini kullandı.
Vicente, TU Delft profesörleri Dr. Peter Vink ile Dr. Wolf Song'un ortak olarak tasarımı gerçekleştirmek için çalıştığını belirtti. Bir sonraki aşamada ise denenebilir prototiplerin tasarımı yapmak yer alıyor.
Vincente, "Şu anda, bu, henüz havayollarına resmi olarak sunulmamış olan öğrenci liderliğindeki bir kurum içi üniversite projesi. Ancak, havacılık sektöründeki bazı şirketler, gelecek için olası fırsatlar sunan Şezlong Ekonomi Koltuğu projesine şimdiden ilgi gösterdi” açıklamasını yaptı.
Bunun yanı sıra Vincente’nin projesi, Crystal Cabin Awards’a 2 katlı oturma imkanı veren tek tasarım değil. Ekonomi kategorisinin koltuğunun üzerindeki kısmı, uçak seyir irtifasına geldiğinde yolcuların yatabileceği ilave bir alan olarak düşünen Toyota Boshoku'nun CLOUD CAPSULE tasarımı da oldukça dikkat çekti.
Japon şirketi tarafından yapılan açıklamada, tasarım havayolları şirketleri için daha çok kazanç fırsatı oluştururken ekonomi kategorisi yolculuğu daha güvenli, daha keyif veren ve daha konforlu duruma getiriyor.
İşte Vicente'nin tasarımı;