18.05.2020-15:28 (Son Güncelleme:23.11.2024-00:13)


1

İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Mutlu, "Yaş meyve-sebze ile mamullerine olan talep tüm dünyada artarken, bu gıdalara yönelik tüketim alışkanlıkları da değişti. İhracat yaş meyve-sebzede yüzde 21,6 artış gösterdi." açıklamasında bulundu. İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Melisa Tokgöz Mutlu, virüsle beraber gıdaya, yaş meyve-sebze ve mamullerine yönelik bakış açısıyla ilgili AA muhabirine açıklamalarda bulundu.



2

Pandemi günlerini de kapsayan senenin ilk 4 ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla Türkiye'nin tarım ürünleri ihracatının % 2,9 arttığını belirten Mutlu, bu yükselişte en önemli payı yaş meyve-sebze ve mamullerinin aldığının altını çizdi. Mutlu, "Söz konusu dönemde ihracat yaş meyve-sebzede yüzde 21,6, meyve-sebze mamullerinde yüzde 12,9 artış gösterdi. İhracatını en çok artıran ikinci sektör yaş meyve-sebze, üçüncü sektör ise meyve-sebze mamulleri oldu. Bu iki sektör, genel ihracattaki payını yüzde 2,6'ya yükseltti." ifadesini kullandı. İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği'nin ocak-nisan döneminde dış satışın 2019'un aynı dönemine kıyasla % 22,5 artırarak 118 milyon dolara çıktığını belirten Mutlu, sektörün genel dış satış artışından yüksek orana sahip olduklarını belirtti.



3

Mutlu, sektör olarak senelerdir dünyaya, "Türkiye'nin gıdada dünyanın en güvenilir ve sürdürebilir ülkesi olduğunu" gösterdiklerini ifade ederek, sözlerine şu açıklamalarla devam etti: "Bu zorlu dönemde ihracat rakamlarımızdaki artış bunun en güzel kanıtı. Tüm dünyayı sarsan koronavirüs salgını dünya genelinde ülkelerin gıdaya ve tarıma bakış açısını değiştirdi. Salgın bize, 'tüm dünyada gıda sektörünün hayati bir öneme sahip olduğunu' gösterdi. Yaş meyve-sebze ile mamullerine olan talep tüm dünyada artarken, bu gıdalara yönelik tüketim alışkanlıkları da değişti. Yeni bir dönemin başlangıcı oldu." İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Mutlu, pandemi döneminde personellerin sağlığını ön planda tutarak üretimi sürdürdüklerini ifade ederek, insan için hayati olan bir sektörün sorumluğunu taşıdıklarını belirtti.



4

İnsanlık var olduğu sürece gıdaya olan gereksinimin artarak devam edeceğini söyleyen Mutlu, bu sorumluluk şuuruyla üzerilerine düşen vazifeleri salgın sürecinde de layığıyla yerine getirmeye gayret ettiklerini belirtti. Mutlu, "Bu süreçte İtalya, İspanya, Portekiz gibi rakip sayabileceğimiz ülkeler ekim, hasat yapamazken, Türkiye'nin üretimine ara vermeden devam etmesi yurt dışı pazarlarda bize avantaj sağladı." diye konuştu.



5

Melisa Tokgöz Mutlu, salgın döneminde dünyanın gıda sektöründeki dış ticaretinde farklılıklar olduğunu ve ülkeler arası ticaretin tekrar şekilleneceğini ifade ederek, şu açıklamalarda bulundu: "Bu salgın ülkelere göstermiştir ki, artık tek bir tedarikçi ülke ile değil çoklu tedarikçi ülkelerle ile çalışmak gerekecek. Bu da Türkiye gibi tarım üretimi yapan ülkelerin önemini arttırıyor. Tüm bu durumları göz önünde bulundurduğumuzda Türkiye'nin dünya pazarındaki avantajları ortada. Ülkelerin kendi üretimlerini kendilerinin yapacağı, kendilerinin ekip biçeceği ve bunu planlayacağı bir süreç de başlayacak. Türkiye açısından rekabet anlamında sıkıntılar doğurabilecek olsa da gerek meyve sebze üretiminin artışı ve endüstriyel meyve sebze üretimiyle, gerekse sektörün tüm paydaşları ile iş birliği içinde bu rekabeti avantaja çevirebiliriz."

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR