Ulaştırma ve altyapı bakanı karaismailoğlu, coronavirüs önlemleri kapsamında dış ticarette talebin arttığı bakü-tiflis-kars demir yolu hattına ek 3 bin 500 ton kapasite artışı temin edecek konteyner aktarma sisteminin kurulduğunu belirtti.
Ulaştırma ve altyapı bakanı karaismailoğlu, coronavirüs önlemleri kapsamında dış ticarette talebin arttığı bakü-tiflis-kars demir yolu hattına ek 3 bin 500 ton kapasite artışı temin edecek konteyner aktarma sisteminin kurulduğunu belirtti.
Ulaştırma ve altyapı bakanı adil karaismailoğlu, aa muhabirine yaptığı açıklamada, coronavirüs pandemisinin kontrol altına alınması için mühim önlemler aldıklarını, aynı zamanda ticaretin sürdürülmesi doğrutusunda da çalışmalar yaptıklarını belirtti.
güvenliğinin yüksek olması sebebiyle demir yolu taşımacılığına talebin büyük ölçüde arttığına dikkat çeken karaismailoğlu, bilhassa orta asya ile dış ticaret noktasında bakü-tiflis-kars (btk) demir yolu hattına oldukça talep artışı yaşandığını söyledi.
Karaismailoğlu, bu talebi karşılamak için cumhurbaşkanı erdoğan'ın ek günlük net 3 bin 500 ton yükün nakledilebilmesi için etkinlik başlatıldığını açıkladığını hatırlattı. karaismailoğlu, "sayın cumhurbaşkanımızın da talimatlarıyla bu zor dönemde btk hattının kapasitesini artıracak çalışmaları hızla tamamladık. btk demir yolu hattına ilave 3 bin 500 ton kapasite artışı sağlayacak konteyner aktarma sistemini, türkiye-gürcistan sınırının türkiye tarafındaki canbaz istasyonu'na kurarak faaliyete geçirdik." dedi.
bakan karaismailoğlu, azerbaycan, gürcistan ve rusya'ya ait hatların ray genişliği ile türkiye ve avrupa ülkelerinin ray genişliğinin aynı olmaması sebebiyle vagon aktarması veya tekerlek takımlarının değiştirilmesi gerektiğini ifade ederek şu sözlerle sürdürdü:
"gürcistan sınırına kurduğumuz konteyner aktarma sistemiyle söz konusu aktarmaları hızlandırdık. böylece günlük net 3 bin 500 tona kadar kapasiteyi de artırdık. şu anda aktarma sistemini kullanan ilk trenimiz, kazakistan ve azerbaycan'dan yüklenen 15 vagon 27 konteyner içinde 1200 ton maden, tarımsal ürünler ve ferro silikon ham maddesini mersin, derince ve denizli'ye götürmek üzere yola çıkmış bulunuyor."
520 bin ton yük taşındı
Btk demir yolu hattının avrupa ve asya arasında köprü olma niteliğini her geçen gün pekiştirdiğinin altını çizen bakan karaismailoğlu, demir yolu hattından nakledilen yük miktarının giderek arttığını dile getirdi.
demir yolu hattının türkiye ile dost ve kardeş ülkeler azerbaycan, kazakistan, gürcistan, türkmenistan, kırgızistan, özbekistan, rusya ve çin arasındaki ticarette ciddi bir rol üstlendiğini ifade eden bakan karaismailoğlu, şu açıklamalarda bulundu:
"bu hattan bugüne kadar 5 bin 250 konteyner içinde 240 bin ton ihraç malı, 5 bin 300 konteyner içinde 280 bin ton ithal malı veya avrupa'ya giden transit yük taşındı."
karaismailoğlu, gelişmelerin btk demir yolu hattının ne kadar mühim bir yatırım olduğunu kanıtladığını da ifadelerine ekledi.