YouTube, Telif Konusunda İçerik Üreticinin İşini Kolaylaştırıyor

YouTube, içerik oluşturucuları artık videolar yayınlanmadan önce telif hakkı sorunları konusunda uyarabilir.

18.03.2021-13:56 - (Son Güncelleme: 18.03.2021-13:56) YouTube, Telif Konusunda İçerik Üreticinin İşini Kolaylaştırıyor

Video yükleme ve reklam geliri elde etme sürecini kolaylaştırmak isteyen YouTube, bir içerik oluşturucuya videosunun telif hakkıyla korunan materyal içerip içermediğini ve reklamcılık kurallarına uyup uymadığını önceden bildiren "Kontroller" adı verilen yeni bir araç tanıttı.

Bugüne kadarki süreçte içerik üreticiler, videolarını YouTube'a yükledikten sonra herhangi bir aksaklık olmaması için dua ediyordu. Yeni özellikle birlikte YouTube, video yayınlanmadan önce videonun yayından kaldırılıp kaldırılmayacağını veya telif hakkıyla korunan bir içerik içerip içermediğini kontrol ediyor. YouTube’un buradaki amacı, video yayınlandıktan sonra içerik üreticilerin gelirlerinin kesilmesini önlemek.

Bu yeni sistem, YouTube'un telif hakkıyla korunan içeriği kolayca tanımlamak ve yönetmek için kullanılan, Google tarafından geliştirilen dijital bir parmak izi sistemi olan Content ID'ye bağlı şekilde çalışıyor. YouTube’un telif hakkı tanımlama sistemi bir video tarandıktan sonra bir ihlal tespit ederse, şirkete göre hak sahibinin politikası yüklenecek videoya otomatik olarak uygulanacak. Böylece, içerik üretici videoyu yayınlamadan önce değiştirme hakkına sahip olacak.

Content ID, içerik oluşturucunun videosundaki içeriği başka bir hak sahibiyle eşleştirirse, söz konusu videoyu yükleyen YouTuber, videonun bu kısmını önceden kaldırmanın bir yolunu bulmak için You'tube Checks servisinden bildirim alır. 

Eğer telif hakkı talebi bulunursa ve içerik oluşturucu yanlış bir şey yaptığını düşünmezse bu karara itiraz edebilme hakkına sahip. İtiraz süresi uzun olduğu için içerik üreticiler isterlerse sonuçlanmasını bekleyebilir, isterlerse de videoyu yayına sokabilirler. Yayına sokulan videonun reklam geliri YouTube'ta depolanır. Nihai sonuca göre videonun yayın tarihinden itibaren elde edilen reklam geliri, içerik üreticiye veya hak sahibine verilir.

YORUM YAZ..
Modal