YouTube son zamanlarda bir sürü test yapıyor. Geçtiğimiz günlerde TikTok'a benzerliği ile tartışılan Shorts'un testini genişlettiğini duyurmuştu. Bugün gelen bilgilere göre YouTube, siteye yüklenen videolardaki ürünleri tespit eden otomatik bir algı sistemi üzerine test çalışması yapıyor.
Dün, Amerika'daki kullanıcılar için genişletilen teste göre Youtube, videodaki ürünleri tanıyıp, ürünlerin listesini videonun altında sıralayacak.
YouTube'un blog sitesinde bir yetkilinin yaptığı açıklamada "Bazı videolarda tespit edilen ürünlerin bir listesini ve ilgili ürünleri görüntüleyen yeni bir özelliği deniyoruz. Bu özellik, video oynatıcıda aşağı doğru kaydırma yapan izleyicilere sunduğumuz önerilen videolar bölümünde görünecek. Amaç, insanların YouTube'da bu ürünler hakkında daha fazla video ve bilgi keşfetmesine yardımcı olmaktır."dedi.
Google, ticareti doğrudan videonun altındaki ürünlere bağlayarak, farklı bir kazanç ve kâr noktası arıyor olabilir. Bu listelerin daha sonradan, önerilen benzer ürünler gibi ayrı bir algoritma sunmasına sebep olabilir. Yurt dışı kaynaklı gelen tahminlere göre YouTube'un Instagram benzeri bir mağaza bölümü açabileceği yönünde.
YouTube, ürünleri otomatik algılayan algoritmanın testini geçen yıldan beri sürdürüyor fakat şirket bu testleri çok küçük bir kullanıcı grubuna uyguluyordu.