Çevrim içi olarak gerçekleşen seminerde Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır yerli otomobil TOGG ile ilgili olarak çok önemli açıklamalarda bulundu ve tarih verdi. BakanYardımcısı Kacır, şarj altyapısı konusu ile alakalı çalışmaları hızlandırdıklarını bildirerek, ‘Teknik standartları yayınladık. İl il, ilçe ilçe şarj istasyonu ihtiyacını belirledik. Buna yönelik destek mekanizmalarını tasarladık. 2022 yılı sonunda TOGG'un satışlarını destekleyecek şekilde, Türkiye'nin dört bir yanında hızlı şarj istasyonlarımızı hazır hale getirmeyi hedefliyoruz’ şeklinde ifadeler kullandı. Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD), Alman-Türk Bilişim ve İletişim Teknolojileri İleri Araştırmalar Merkezi'nin (GT-ARC) iş birliği ile birlikte gerçekleştirilen ‘Otomotiv Sektöründe Yeni Nesil Teknolojiler ve Otonom Araçlar’ semineri çevrim içi olarak düzenlendi. TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Başkanı Serkan Sevim'in moderatörlüğünde düzenlenen etkinliğe, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Kacır, GT-ARC Direktörü ve Berlin Teknik Üniversitesi Yapay Zeka Kürsü Başkanı Prof. Dr. Şahin Albayrak ve Ford Otosan Otonom Sürüş Sistemleri Lideri Berzah Ozan gibi birçok isim katıldı.
Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Kacır, düzenlenen etkinlikte yapmış olduğu konuşmada, Kovid-19 salgınının günlük hayatı ve iş modellerini çok büyük oranda etkilediğini, geçtiğimiz sene global olarak ticarette ve üretimde önemli daralmaların meydana geldiğini ifade etti. Güçlü sanayi ve teknoloji altyapısına sahip olan ülkelerin salgının ekonomik etkilerinden en az düzeyde etkilendiğini hatırlatan Bakan Yardımcısı Kacır, Türkiye'nin salgın döneminde başarılı bir sınav verdiğini ve dünyanın geri kalanına kıyasla pozitif şekilde ayrıştığını söyledi. Türk otomotiv sektörünün, ülke ekonomisi ve dünyadaki otomotiv sektörleri arasında çok önemli bir konumda yer aldığına işaret eden Bakan Yardımcısı Kacır, Bakanlık olarak sektörde yaşanan değişimi çok yakından takip ettiklerini belirtti.
SON AŞAMAYA GELİNDİ
Bakan Yardımcısı Kacır, ‘Hedefimiz, değişimi erken zamanda yakalayarak ülkemizde güçlü bir mobilite ekosistemi kurmak, bu alanda küresel ölçekte yarışabilecek girişimler çıkarmak’ dedi. ‘Bu hedefe giderken bize yol göstermesi için hazırladığımız mobilite araç ve teknolojilerin yol haritasında da son aşamaya geldik. Bu yol haritasında otomotiv, raylı sistemler, deniz ve hava taşıtları ile bu teknolojileri üreten tamamlayıcı sektörleri bütüncül olarak ele aldık’ şeklinde ifadeler kullandı.
PROJELERİMİZDEN EN BÜYÜK OLANI OTOMOBİL PROJEMİZ TOGG
Aynı zamanda sektörün şu an ki mevcut durumu ile birlikte küresel bağlam ve eğilimleri inceleyerek Türkiye için 2023, 2025 ve 2030 vadeli stratejik hedefleri belirlediklerini söyleyen Bakan Yardımcısı Kacır, ‘Mobilite sektörünün 2023'e kadar ihracattaki payının yüzde 20'ye ulaşmasını, 2030'a kadar yerlilik oranını yüzde 75'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Yol haritası çalışmamızla birlikte yakın zamanda önemli projeleri hayata geçiriyoruz. Projelerimizden en büyük, en görünür olanı şüphesiz yerli ve milli otomobil projemiz TOGG’ şeklinde konuştu. TOGG projesi ile birlikte sadece elektrikli araç üretmenin değil, batarya, otonom araç teknolojileri gibi yenilikçi teknoloji alanlarında Türkiye'deki üretim ve AR-GE altyapısının da güçlendirilmesinin amaçlandığını bildiren Bakan Yardımcısı Kacır, şöyle devam etti:
‘Yerli otomobilin seri üretimiyle birlikte araçlarda kullanılacak olan bataryaların Türkiye'de üretilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. TOGG ile dünya devi Farasis, batarya hücresi yatırımına yakın zamanda Gemlik'te başlayacak’ dedi ve deavm etti ‘Öte yandan, küresel firmaların da ülkemizde bu alanda artan ilgisine şahit oluyoruz. Ford, Türkiye'deki fabrikasında elektrikli ticari araç ve akü üretimi için 2 milyar avroluk yatırımını duyurdu. Bu yatırım ile Ford, kendisi ve Volkswagen için elektrikli ticari araçların üretimini gerçekleştirecek’ şeklinde konuştu.
TÜRKİYE'NİN HER YERİNDE
Elektrikli araç yatırımları ile beraber Türkiye'de elektrikli mobilitenin yaygınlaşmasını destekleyecek şarj altyapısı konusunda da attığı adımları hızlandırdıklarını aktaran Kacır, ‘Teknik standartları yayınladık. İl il, ilçe ilçe şarj istasyonu ihtiyacını belirledik. Buna yönelik destek mekanizmalarını tasarladık. 2022 yılı sonunda TOGG'un satışlarını destekleyecek şekilde, Türkiye'nin dört bir yanında hızlı şarj istasyonlarımızı hazır hale getirmeyi hedefliyoruz’ şeklinde bir açıklamada bulundu. Bakan Yardımcısı Kacır, Türkiye'de TOGG ile beraber gelişecek olan mobil ekosistemi ile birlikte çok sayıda girişimin ortaya çıkacağına, mobilite alanında "Turcorn"lar çıkaracaklarına inandıklarını ifadelerine ekledi.
10 YIL İÇİNDE ALMANYA'DA DİREKSİYONSUZ OTONOM ARAÇLAR GÖRECEĞİZ
Berlin Teknik Üniversitesi Yapay Zeka Kürsü Başkanı Prof. Dr. Şahin Albayrak da otonom araçlar ile ilgili Almanya'da yaşanan son gelişmeleri aktardı. Şahin Albayrak, Almanya'da gelecek 10 yıl içerisinde direksiyonsuz otonom otomobillerin yollarda görülebileceğini ve ülkede bu konuda önemli altyapı çalışmalarını yürütüldüğünü açıkladı. Ford Otosan Otonom Sürüş Sistemleri Lideri Berzah Ozan ise Ford Otosan'ın özellikle otonom ağır ticari araçlarla ilgili yaptığı çalışmalar ile ilgili, otonom araçların yaygınlaşması ile birlikte Türkiye'deki insan kaynağının, ortaya çıkabilecek fırsatları değerlendirebilecek nitelikte olduğunu bildirdi.