Bilim insanları Gabon’da yaklaşık 2.1 milyar yıl öncesine ait karmaşık organizmaların keşfedildiğine dair sağlam kanıtlar bulduklarını bildirdi.

29.07.2024-17:29 - (Son Güncelleme: 29.07.2024-17:29) Yaşamın tarihi yeniden yazılabilir: 2.1 milyar yıl öncesine ait fosil keşfedildi

Gabon’da yapılan keşifle yaşamın tarihi sil baştan yazılabilir. Bilim insanları, Gabon'daki kaya oluşumlarını inceleyerek, karmaşık organizmaların 2 milyar 100 milyon yıl önce ortaya çıktığına dair yeni kanıtlar bulduklarını açıkladılar.

2.1 milyar yıl öncesine ait canlılar keşfedildi

NTV’de yer alan habere göre; 2010 yılında Gabon'un Franceville kenti yakınlarında, karmaşık çok hücreli canlılara ait olduğu düşünülen 250 fosil benzeri kalıntı bulunmuştu. Bu kalıntıların gerçekten karmaşık canlılara ait olup olmadığı konusundaki tartışmalar devam ederken, yeni bulgular bu hipotezi güçlendirdi.

Birleşik Krallık'taki Cardiff Üniversitesi araştırmacıları, kalıntıların bulunduğu bölgedeki kayalarda, yaşama elverişliliğin göstergesi olan oksijen ve fosfor gibi maddeler buldular. Bu keşif, bulunan kalıntıların karmaşık çok hücreli canlılara ait olduğu düşüncesini destekliyor.

Araştırmacılar, bu çok hücreli ve sporlar aracılığıyla üreyen organizmaların yaşam alanının sadece bölgedeki bir iç denizle sınırlı kaldığını ve Dünya genelinde yayılmadığını ifade ediyor. Ancak bazı bilim insanları bu açıklamalara şüpheyle yaklaşıyor ve karmaşık yaşamın ortaya çıkması için besin çeşitliliğinin tek koşul olmadığını savunuyorlar.

Bilinen en eski canlılar 635 milyon yıl öncesine aitti

Hâlihazırda bilinen en eski çok hücreli karmaşık canlılar 635 milyon yıl öncesine tarihlendirilmişti. Eğer Franceville'deki keşif doğrulanırsa, karmaşık yaşamın evrimi 1.5 milyar yıl geriye çekilmiş olacak. Bu bulgu, yaşamın evrimi konusundaki anlayışımızı önemli ölçüde değiştirebilir.

Kürşat Muratcan Kılıç