Volkswagen'den 'Şok' Etkisi Yaratan O Karar: Tarihinde Bir İlk... Neler Oluyor!

Alman devi, otomotiv sektörünün en büyüğü olarak bilinen Volkswagen tarihinde bir ilke karar verdi. Ülkedeki fabrikalarını kapatma kararı alan Volkswagen'in bu kararı sektörde 'şok' etkisi yarattı.

10.09.2024-12:51 - (Son Güncelleme: 10.09.2024-13:15) Volkswagen'den 'Şok' Etkisi Yaratan O Karar: Tarihinde Bir İlk... Neler Oluyor!

Alman otomotiv sektörünün devi Vokswagen'den şok karar. Volkswagen tarihinde ilk kez ülkedeki fabrikaları kapatma kararı aldı. Karar sonrası, Alman otomotiv sektöründe büyük sarsıntı yaşandı.

Alman Devinden 'Şok' Karar

Volkswagen, tasarruf ve maliyet azaltma önlemleri kapsamında tarihinde bir ilke karar verdi. Alman devi, ilk kez ülkesinde bulunan fabrikalarını kapatma kararı ve 30 yıllık istihdam koruma anlaşmasını erken sonlandırması, otomotiv sektöründe şok etkisi yarattı.

Çin ve ABD Rekabetiyle Karşı Karşıya

Alman devi Volkswagen'in yaşanan enflasyonist baskılar, enerji maliyetleri, Avrupa'daki yavaş ekonomik büyüme, yükselen aşırı sağ ve Çimli otomobil üreticilerinin rekabetiyle karşı karşıya gelmesi bu kararı almalarında neden oldu.

Özellikle son yıllarda Çin ve ABD'nin otomotiv sektöründe çığ açan yeniliklerle gelmesi Volkswagen'in rekabet ettiği otomobil markalarını artırdı.


Ham Madde Tedarikinde Sıkıntı

Elektrikli araçlara geçiş, Almanya'nın otomotiv sektörü için ülkede ve Avrupa Birliği (AB) nezdinde çeşitli düzenlemeler ve ham madde tedariki nedeniyle zorlu olmayı sürdürüyor. Sektör, batarya teknolojisine büyük yatırımlar yaparken, artan maliyetlerle boğuşmak zorunda kalıyor.

Fabrikalarını Kapatabilir

Volkswagen, geçen hafta yaklaşık 10 milyar avro tasarruf ve maliyet azaltma önlemleri kapsamında 87 yıllık tarihinde ilk kez, yaklaşık 300 bin kişiye istihdam sağladığı Almanya'daki bazı fabrikalarını kapatmayı değerlendirdiğini açıkladı.

Volkswagen Group'un Üst Yöneticisi (CEO) Oliver Blume, 2 yıl önce göreve başladıktan sonra, tasarruf ve maliyet azaltma önlemlerinin parçası olarak personel giderlerini 2026'ya kadar 5'te bir düşürmeyi planlıyordu.


Çalışanlardan Tepki Geldi

Tarihinde bir ilke karar vererek fabrikalarını kapatacağını duyuran Volkswagen'e çalışanlardan tepki geldi. İşçiler fabrikaların kapatılmasına karşı duruyor.

Söz konusu planın açıklanmasının ardından Volkswagen yönetimi, çalışan ve temsilcileriyle görüşmeye başladı. Fakat işçi sendikaları ve iş konseyi fabrikaların kapatılmasının kabul edilemez olduğunu açıkladı.

Volkswagen yönetiminin planları için işçilerle geçen hafta başlayan toplantısı şirketin son kemer sıkma planlarını protesto eden pankartlarla başladı.

 "Biz Volkswagen'iz-siz değilsiniz"

Çalışanlar, "Biz Volkswagen'iz-siz değilsiniz", "İş güvencesinden elinizi çekin" pankartlarıyla yönetim kurulunu "çifte standart" uygulamakla suçladı.

Avrupa'nın En Büyüğü

Almanya'da 300 bin kişiye istihdam sağlayan ve sadece yerel çapta değil, ulusal anlamda da çok önemli görülen Volkswagen, Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi olarak biliniyor.

Alman üretici, ülkenin küresel bir ekonomik güç merkezi olma statüsünün korumasına yardımcı olurken, çalışanlar, politikacılar ve şirket hissedarları işlerin kurtarılması için kararlı adımlar atılmasını talep etti.

Otomotiv Sanayisinin Almanya İçin Önemi

Son yıllarda otomobil endüstrisinde çığır açan teknolojilerin Çin ve ABD'den gelmesi Alman kamuoyunda tartışma konusu olurken, Alman üreticiler, bu tartışmalardan sonra elektrikli otomobiller için 200 milyar avrodan fazla yatırım yapacaklarını açıkladı.

Alman otomotiv sektörü, toplam katma değerin yüzde 5'ini oluşturuyor. Ülkede istihdamın yüzde 3'ü de otomotiv sektöründen sağlanıyor.

Üretilen Otomobillerin Yüzde 70'i İhracat Ediliyor

Merkezi Münih'te bulunan Ekonomi Araştırma Enstitüsüne (Ifo) göre, Almanya'da üretilen otomobillerin yüzde 70'i İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya ve ABD'ye ihracat ediliyor. Ayrıca son yıllarda Çin de pazar büyüklüğü ile Alman üreticiler için önemli bir ihracat ülkesi haline geldi.

Volkswagen Fiyatları Artırdı

Alman haftalık "Kfz-betrieb" dergisinin Wolfsburg merkezli şirketin Alman bayilerine gönderdiği bir mektuba atıfta bulunarak yayınladığı habere göre, Volkwagen Group, markanın içten yanmalı motorlara sahip neredeyse tüm otomobil modellerinin fiyatlarını önemli ölçüde artırdı.

En yüksek artış yaklaşık 2 bin 500 avro ile yeni makyajlanan Touareg arazi aracında görülürken, en düşük artış 500 avro ile Taigo ve T-Cross modellerinde oldu.

En çok satılan Golf ve Tiguan'ın fiyatı yaklaşık 1100 avro artırıldı.

YORUM YAZ..
Modal