Vatandaş tepki gösterdi oteller geri adım attı: İndirim haberleri peş peşe geliyor

Yaz sezonunun gözde yerlerinde fiyatların aşırı derecede yükselmesi sonrası müşteri trafiğinde yarı yarıya düşüş yaşanmıştı. Bazı oteller ise bu soruna çözüm olarak indirim kampanyalarına başvurmaya başladı. İşte detaylar…

21.07.2024-09:34 - (Son Güncelleme: 21.07.2024-09:34) Vatandaş tepki gösterdi oteller geri adım attı: İndirim haberleri peş peşe geliyor

Bu yıl turizm sektörü, yüksek sezonda umduğu canlılığı yakalayamadı. Oteller, boş odalarını doldurmak için fiyat indirirken, restoranlar da aynı stratejiyi izlemeye başladı. Yunan Adaları'ndaki restoranlarla kıyaslanan tatil beldelerindeki restoranlar, müşteri kaybıyla karşı karşıya kaldı ve masalar boş kaldı. Bu durum, Çeşme ve Bodrum gibi popüler tatil bölgelerinde bazı restoranları adisyon ve servis ücretlerini kaldırmaya, bazılarını ise menülerinde %10-20 oranında indirim yapmaya zorladı.

Servis ücreti artık yok

Sabah’ta yer alan habere göre; Bodrum Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Serdar Kocadon, Bodrum'daki lüks, orta ve alt segment restoranların durumunu değerlendirdi. Kocadon, lüks restoranların dolu olduğunu, ancak orta ve alt segment restoranların müşteri trafiğinde azalma yaşadığını söyledi. "Bazı restoranlarımız servis ya da kuver ücretini kaldırdı. Bazıları da menülerinde %10-20 arası indirim yapıyor," dedi. Maliyetlerin yüksek olduğunu vurgulayan Kocadon, otellerdeki gibi %40-50 indirim yapmanın mümkün olmadığını, çünkü sezonun kısa olduğunu ve işletmelerin bu dönemi boş geçirmemek için çalıştığını belirtti.

Vatandaş tepki gösterdi oteller geri adım attı: İndirim haberleri peş peşe geliyor

Müşteri sayısı yüzde 50 azaldı

Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, restoranların müşteri trafiğinin %40 azaldığını açıkladı. Yabancı turistlerin de fiyatlardan şikayetçi olduğunu belirten Bingöl, Türkiye'de fiyatların dengesiz olduğunu söyledi. "Artık Nişantaşı ile Güngören'de bir kahve aynı fiyat. Maliyetler arttı, ama fırsatçılık da var. Bu durum en çok işini hakkıyla yapana zarar veriyor," diye konuştu.

Vatandaşlar fiyatlara tepkili

Turizm beldelerinde fiyatların aşırı yüksek olmasına tepki gösteren Bingöl, "Çeşme veya Bodrum'un en lüks restoranında lahmacun 800 TL'ye satılıyor. Diğer restoranlar da bunu görüp fiyatlarını artırıyor. Ancak müşteriler bu duruma tepki gösteriyor. Herkes enayi değil, bu parayı neden versin? Markalaşmış yerler için bu fiyatlar belki kabul edilebilir, ama diğer restoranlar marka olmadan bu fiyatları yazarsa tepki görür," dedi. Bingöl, turizm beldelerinde müşteri trafiğinin %50 azaldığını ve restoranların fiyatlarını %10-20 oranında indirdiğini belirtti.

Arz yüksek, talep düşük

Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmecileri Derneği (TÜRYİD) Başkanı Kaya Demirer, tatil bölgelerindeki restoranların sınırlı bir sürede iş yaptığını belirterek, "Şu anda tatil bölgelerinde arz var, ama talep düştü. Müşterilerin alım gücü azaldığı için talep düşünce arz tarafı fiyat kırmak zorunda kaldı," dedi. Maliyetlerin çok yüksek olduğunu vurgulayan Demirer, "Personel giderleri arttı, maliyetlerimiz son dört yılda %900 artarken kur sadece %400 arttı. Maliyetleri düşürmek için bakanlıkların içinde olduğu bir kurul kurulmalı ve fiyatların nasıl düşürüleceği araştırılmalı," diye konuştu.

Sokaklar dolu ama mekanlar boş

Shine Hospitality CEO'su Ayça Bilgin, Çeşme'nin en durgun sezonlarından birini yaşadığını söyledi. "Oteller boş kaldı, fiyat kırıyorlar. Sokaklar dolu ama mekanlar boş. Bazı restoranlar indirim yaptı ama sezon çok kısa. İki aylık bir dönem var. Maliyetler yüksek, bu nedenle büyük fiyat düşüşleri olmuyor," ifadelerini kullandı.

Bu yıl turizm sektöründe yaşanan bu durgunluk, işletmelerin maliyetlerini karşılamak için çeşitli indirim ve kampanyalar yapmasına neden oldu. Ancak, yüksek maliyetler ve kısa sezon süresi nedeniyle bu çabalar yeterli olmayabilir. Turizm ve restoran sektörünün, müşterilerin alım gücünü ve fiyat beklentilerini dikkate alarak daha sürdürülebilir çözümler üretmesi gerekiyor.

YORUM YAZ..
Modal