Unkapanı Köprüsü'nün trafiğe kapatılması vatandaşları meraklandırdı. İstanbulluların önemli geçit noktaları arasında yer alan Unkapı Köprüsü'nün trafiğe kapatıldığını gören vatandaşlar Unkapı Köprüsü neden kapalı? Unkapı Köprüsü ne zaman açılacak gibi sorulara yanıt aramaya başladı. İşte merak edilen soruların yanıtları...
Unkapanı Köprüsü neden kapatıldı?
Megakentte etkili olan Sibirya kökenli Aybar kar fırtınasının olumsuz etkileri devam ediyor. Aralıklı olarak hızlıca bastıran fırtına, bütün kenti beyaza boyarken, kar fırtınasından Unkapanı Köprüsü de etkilendi.
Unkapanı Köprüsü, rüzgar ve kar etkisi ile bağlantı noktalarında yaşanan açılmadan dolayı ulaşıma kapatıldı.
Kar fırtınası Pazartesi'ye kadar devam edecek
Dün öğlen saatleri itibariyle etkisini artıran kar yağışı Pazartesi'ye kadar devam edecek. Uyarılarını devamlı tekrarlayan yetkililer, vatandaşların mecbur kalmadıkça dışarı çıkmamaları gerektiğinin altını çiziyor.
Yarın 18:00'de etkisi artacak
Kar yağışının yarın akşam 18:00'de etkisini artırarak Pazar günü sabah 06:00'ya kadar yağması bekleniyor.
Unkapanı Köprüsü tarihçesi
Unkapanı Köprüsü, 30. Osmanlı Padişahı II. Mahmut zamanında, işe Bezmialem Valide Sultan tarafından ahşap malzemeler ile 1836 senesinde yaptırıldı.
Köprü geçişlerinde hiçbir ücret talebi olmadığı için halk arasında "Hayratiye Köprüsü" olarak bilinen Unkapanı Köprüsü'nün bir başka ismi de semtinden dolayı Yahudi Köprüsü'ydü.
Unkapanı Köprüsü'nün inşasının sorumluluğu zamanın kaptanı deryası Ahmed Fevzi Paşa'ya verildi. Fevzi Ahmet Paşa kontrolünde, Haliç Tersanelerinde yapılan köprü, 400 m boyunda ve 10 m enindeydi. İstanbul Boğazı ile Marmara Denizi'ne gelen gemilerin Haliç'e giriş çıkışlarının engellenmesi amacıyla açılır - kapanır biçimde tasarlanan köprünün açılışını II. Mahmut baştanbaşa at sırtında geçerek yapmıştır.
1875 senesnide 135 bin altın karşılığında yapılan anlaşmayla Fransız şirketi, ahşap köprünün yerine yeni bir metal köprü inşaa etti. 780 m uzunluk ve 18 m genişliğe sahip olan bu yeni köprü 1912'ye dek hizmet vermeye devat etti.
1912 senesinde köprü sökülerek yerine "Galata Köprüsü" adı verilen 3. Eminönü - Karaköy köprüsü yapıldı. 1936 senesinde yaşanan şiddetli fırtınada köprü yıkılarak yerine şuan kullanılan Atatürk Köprüsü yapılmıştır. Bu köprü de ilk köprü gibi ahşaptan yapılmıştır. 24 duba üstüne kurulan bu köprünün zemini 1954 senesinde asfaltla kaplanmıştır. 477 m boyunda ve 25 m eninde olan köprü günümüzde de İstanbullulara hizmet vermeye devam ediyor.
Haliç'e yapılmak istenen ve 2018 yılında tamamlanması beklenilen tüp geçit projesini sonrasında bu köprünün kaldırılacağı duyurulsa da proje hayata geçirilemedi.
2021 yılında köprünün Unkapanı ayağında yer alan kavşağın T5 tramvayının Cibali-Eminönü arasında bulunan yola engel olduğu ve köprünün ekonomik ömrünü tamamladığı için herhangi bir depremde yıkılacağı gerekçesiyle, Unkapanı Kavşağı'nın yenilenmesi kararı alınmış ve çalışmalar 18 Mayıs 2021 tarihine dek başlayarak kavşak köprüsü ile 2 bağlantılı kolu 31 Temmuz tarihinde hizmete açılmıştır. Kalan 2 bağlantı kolununsa T5 tramvayının tünel inşaatını bitmesiyle yapılması planlanıyor.