Ankara-Eskişehir hattında kılavuz tren ile yolcu treninin kafa kafaya çarpışması sinyalizasyon sisteminin devreye girmesi ile son anda engellendi.
Ankara-Eskişehir arasında sefer gerçekleştiren yüksek hızlı trenin 18 Aralık Salı günü, Ankara-Konya hattındaki kazanın benzerini yaşamaktan son anda kurtulduğu meydana çıktı.
Birgün gazetesinin aktardığına göre; kılavuz tren ile yolcu trenin kafa kafaya çarpışması sinyalizasyon sisteminin devreye girmesi ile engellendi.
SİNYALİZASYON DEVREYE GİRDİ
Alınan bilgiye göre, 4'ü YHT, 2'si konvansiyonel trenlerin tercih edildiği toplam 6 hattın olduğu Eskişehir'de yol kontrolü gerçekleştiren kılavuz trenin makinisti dördüncü hatta olmasına rağmen yanlışlıkla merkeze "Beşinci hattayım" bilgisini verdi. Merkezin ısrarlı sorularına rağmen kılavuz trenin makinisti konvansiyonel tren hattında olduğunu öne sürdü. Merkez, depoya gitmesi için dördüncü hattı kılavuzun kullanımına verirken Ankara'dan Eskişehir'e giden yüksek hızlı tren de beşinci hatta girdi. Bu sırada sinyalizasyonun olduğu hattın ikaz sistemi trenlerin kafa kafaya çarpışmasını son anda engelledi. Bu şekilde Marşandiz İstasyonu'nda meydana gelen ve 9 kişinin hayatını kaybetmesi ile neticelenen facianın ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ın , "Demiryolu işletmeciliği için olmazsa olmaz bir sistem değil" dediği sinyalizasyon yeni bir faciayı engelledi.
"İZİNSİZ VE YOĞUN ÇALIŞMA"
Eskişehir'de eşiğinden dönülen kazanın ardından BirGün'e bilgi veren demiryolu personeli, yüzlerce insanın yolculuk yaptığı demiryolu trafiğinin kontrolünün sinyalizasyon olsa dahi çok dikkatli yapılması lazım olan, kusur kaldırmayan bir iş olduğunu söyledi.
Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.