Türkiye'nin Dijital Platform Karnesi Açıklandı!

Türkiye’nin son dönemde popüler hale gelen dijital yayın platformları hakkındaki karnesi açıklandı. JustWatch isimli bir platform tarafından, Türkiye’de hizmet vermekte olan dijital yayın platformlarının kullanım oranına dair yapılan araştırmada BluTV liderliği diğer platformlara kaptırmadı.

01.02.2021-14:58 - (Son Güncelleme: 01.02.2021-14:58) Türkiye'nin Dijital Platform Karnesi Açıklandı!

Günümüzde yerel televizyon kanallarının yerini alan dijital yayın platformları, her geçen büyümeye ve kullanıcı sayısını artırmaya devam ediyor. İnsanların pandemi şartları nedeniyle sosyal yaşantısının minimuma inmesi ile beraber ilgi odağına halen dijital yayın platformları, ülkemizde de büyük bir ilgiyle yakından takip ediliyor.

Dijital yayın platformlarını bir araya getirerek kullanıcı deneyimini artırmayı amaçlayan JustWatch‘ta bu durumun gidişatı hakkında yaptığı araştırma sonuçlarını yayınladı.

JustWatch tarafından yapılan ve 2020 yılının son çeyreğini kapsayan araştırma sonuçlarına göre yılın son çeyreğinde, en çok tercih edilen platform BluTV oldu.

Yüzde 44 pazar payı ile lider olan BluTV, bir önceki araştırma raporuna göre pazar payını yüzde 1 artırmış durumda. Öte yandan dijital yayın platformları arasında en çok ilgi odağı olan Netflix ise Türkiye’de yüzde 25 pazar payı oranıyla ikincilik koltuğunun sahibi oluyor.

Türkiye’de En Çok BluTV Tercih Ediliyor!

Ek olarak dünyanın önde gelen yayın platformu Netflix’in geçtiğimiz araştırma sonuçlarına göre yüzde 1 artış yaşadığı görülüyor.

Ülkemizde geçtiğimiz yıl hizmet vermeye başlayan Amazon Prime Video ise yüzde 18’lik pazar payı ile üçüncü sırada yer alıyor. Pazara girer girmez hızlı bir yükselişe geçen Prime Video, rakiplerine kıyasla makul üyelik fiyatı ile dikkat çekiyor.

En yakın rakibi Netflix ile sıkı rekabete devam eden Prime Video’nun 2021‘deki akıbeti merakla takip ediliyor. Öyle ki Prime Video Türkiye fiyatlarına zam yapmazsa, 2021’in ilk yarısında Netflix’in koltuğunu elinden alabilir.

Son olarak ilk üçe giren dijital yayın platformlarının önceki araştırma raporuna göre artış yaşadığı görülürken, yüzde 4‘lük pazar payı oranı ile diğer yayıncı kuruluşların düşüş yaşadığını belirtelim.

YORUM YAZ..
Modal