Türkiye'nin Ayranı 12 Ülkenin Sofrasını Tatlandırıyor

Türkiye'nin ayran ihracatı 2019'da bir önceki seneye göre yüzde 7 artış kaydederek 1 milyon dolara geldi ve ürün ABD'den Katar'a, Gürcistan'dan Azerbaycan'a kadar 12 ülkenin sofralarında yer aldı.

21.02.2020-13:49 - (Son Güncelleme: 21.02.2020-13:37) Türkiye'nin Ayranı 12 Ülkenin Sofrasını Tatlandırıyor
Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden derlenen bilgiye bakıldığında, Türkiye geçtiğimiz sene bin 667 ton ayran ihracatı karşılığı 924 bin 226 dolar kazanç sağladı. Bu tutar, 2018 senesinde 878 bin dolar seviyesindeydi. 2019'da 12 ülkeye ayran ihracatı yapıldı. Türk ayranı, Gürcistan, Libya, Azerbaycan, ABD, Lübnan, Kuveyt, Katar, Suriye, Irak, Afganistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkmenistan'daki sofralarını lezzetlendirdi. En çok ayran ihracatı yapılan ülke ise bin 87 tonla Gürcistan oldu.

SON 5 SENEDE NEREDEYSE 6 MİLYON DOLAR AYRAN İHRACATI

Son 5 senede ayran ihracatından 5 milyon 847 bin dolarlık kazanç sağlandı. Gelirin senelere kıyasla dağılımını incelediğinde 2015'te 990 bin 888 dolar, 2016'da 761 bin 107 dolar, 2017'de 2 milyon 594 bin 880 dolar, 2018'de 878 bin 267 dolar kayıtlara geçti. Türkiye'nin ayran üretimi ise 2019'da bir 2018' e göre yüzde 1,4 düşüşle 720 bin 120 ton oldu.

"Sürdürülebilir bir büyüme için en önemli kaldıraç ihracattır"

Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği (SETBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Tezel, ihracatın çoğalmasının rekabet kuvvetine bağlı olduğunu ifade ederek "Rekabet gücümüzü artırmaya yönelik bir toparlanma ancak çiğ sütte kalite fiyat dengesinin sağlanmasıyla oluşacak." diye konuştu.

İhracata yapılan desteğin sektörün elini kuvvetlendireceğinin altını çizen Tezel, şu ifadeleri kullandı:

"2019'daki gelişmeler bir kez daha göstermiştir ki iç piyasanın düzenlenebilmesi ve sürdürülebilir bir büyüme için en önemli kaldıraç ihracattır. Bu hem milli ekonominin ihtiyacı olan döviz girdisini sağlayacak hem de sektörün tüm paydaşlarının yeni yatırım hevesini teşvik edecektir. Dolayısıyla sektörün vizyonunda ihracatın önemli bir yer tutması gerekirken, uluslararası rekabeti göz önüne aldığımızda ihracatta desteklemelere ihtiyaç var. İhracatımız için de özellikle katma değeri yüksek ürünleri özel bir destekleme kapsamına alarak ton başına ihracat katma değerimizi ve dolayısıyla ülkemizin sektörel marka değerini yükseltmeliyiz."

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.
YORUM YAZ..
Modal