Tragger kurucu ortağı Saffet Çakmak, araçla alakalı, ‘Yakında otonom özelliklerini kazandırarak Türkiye'de üretilmeyen bazı komponentleri de geliştirerek zannediyorum 2-3 yıl içerisinde yüzde 85 gibi bir yerliliği ülkemize kazandırmış olacağız.’dedi.
Bursa'da Tragger firmasının kendi ismiyle ürettiği, %85 yakıt tasarrufu sağlayan, içten yanmalı motorlara kıyasla daha az parçası olan ve bakım giderleri bakımından da avantajlı araçlar büyük ilgi görmekteler.
Fabrika, depo, havaalanı, kampüs ve liman gibi yerlerde yük ve insan taşıma amacıyla seri üretimi yapılan Türk start-up'ı Tragger Bursa’nın Hasanağa Organize Sanayi Bölgesi'nde bulunan tesisinde üretilmeye devam ediyor. Elektrikli olanları pek çok ülkeye ihraç edilmiş olan Tragger Pro serisi araçlar, 4. seviye otonom(sürücüsüz)üretimiyle ilgili çalışmalar da Gebze’de bulunan Bilişim Vadisi’nde sürüyor.
TAMAMEN TÜRK MÜHENDİSLER VE TASARIMCILAR GELİŞTİRDİ
Araçlarda yerlilik oranı 65'in üzerinde diyen Tragger kurucu ortağı Saffet Çakmak, ‘Tabii yerlilik biraz görece bir konu. Parça sayısına göre, parça fiyatlarına göre bakılıyor. Aslında çok dikkate alınmayan bir konuda bir bilgi vereceğim; böyle bir araç ortaya çıkarabilmek için 200 bin saatlik tasarım ve mühendislik yapmışız. Bunu da içine koyduğunuz zaman şu anda araçlar yüzde 75-80 yerlidir. Yakında otonom özelliklerini kazandırarak Türkiye'de üretilmeyen bazı komponentleri de geliştirerek zannediyorum 2-3 yıl içerisinde yüzde 85 gibi bir yerliliği ülkemize kazandırmış olacağız.’ifadelerini kullandı.
İHRACAT KONUSU BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ
Tragger kurucu ortaklarından Ali Serdar Emre, ihracatın çok önemli bir hedef olduğunu belirterek, elektrikli hizmet araçlarının yurt dışı satışlarının sürdüğünü söyleyerek, ‘Bu yıl üretimimizin yaklaşık yüzde 10'unu ihraç etmiş olacağız. Önümüzdeki senelerde bunun artarak yüzde 50 seviyelerine kadar gelmesini planlıyoruz.’şeklinde konuştu.
SON TEST SÜRÜŞLERİNİ 2022'NİN İLK ÇEYREĞİNDE
Proje ortaklarından olan FEV Türkiye Genel Müdürü Taner, üretilen araçla ilgili olarak ‘Nedir dördüncü seviye? Her şeyin her yerde değil, tanımlanmış coğrafyada uygulandığı bir seviye... Nedir bu tanımlanmış coğrafya? Tragger aracımızın hizmet tanımının yapıldığı kapalı-açık alanlar, havalimanları fabrika gibi... Biz bu coğrafyayı araca öğretiyoruz ve araç, bu tanıdığı coğrafyanın içinde A noktasından B noktasına tam otonom bir şekilde, şerit değiştirerek, önüne bir şey çıktığında durarak, bütün bu kararları, gazı, freni ayarlayarak ulaşıyor. Bu 4'üncü seviye otonomi.’ifadelerini kullandı.