Türkiye raylı sistemde dev adım! Sürücüsüz yerli tren raylara inmek için sabırsızlanıyor!

Türkiye raylı sistemde önemli bir atağa geçti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, dikkat çeken bir gelişmenin müjdesini verdi. İstanbul Havalimanı Metrosu sürücüsüz yerli tren setinin raylara çıkmaya hazır olduğunu belirterek, "Milli ve yerli elektrikli tren seti projemizde seri üretime başladık" dedi.

04.01.2024-14:03 - (Son Güncelleme: 04.01.2024-18:23) Türkiye raylı sistemde dev adım! Sürücüsüz yerli tren raylara inmek için sabırsızlanıyor!

Türkiye yüzyılına raylı sistem üreticileri arasında en üst sınıfta yer aldığını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2023 yılında Türkiye yüzyılına yakışır bir başlangıç yaptıklarını ve Türkiye için önemli işlere imzalar attıkları ifade etti.  Yerli araç TOGG seri üretime geçtiği gibi ‘yerli ve milli sürücüsüz metro setlerine geçildiğini sözlerine ekledi.

Uluslararası pazarda güçlü bir yer edindik

Ankara Sincan’da düzenlenen ‘İstanbul Havalimanı Metrosu Sürücüsüz Yerli Metro Seti Teslim Töreni’ yapıldı. Törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’da katıldı. Törende açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, ülke ekonomisine katma değer katan, yüksek teknolojili ve özgün tasarımlarla uluslararası pazarda güçlü yer edindiklerini ifade etti. 

‘‘Milli sürücüsüz metro setlerimize de kavuştuk’’

2023 yılında gerçekleştirilen projelerde özgün, milli değerlere uygun ve kendi teknolojisinden emin bir yıl geçirdiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, “2023 yılı Nisan ayında ilk ‘Milli Elektrikli Tren Setleri’mizi hizmete aldığımız, Eylül ayında yüzde 70 yerlilik oranı ile üretilen yerli ve milli sürücüsüz metro aracımızı raylara indirdiğimiz ve şimdi de Halkalı- İstanbul Havalimanı- Gayrettepe metro hatlarında kullanılacak ilk sürücüsüz yerli metro setimizi teslim alarak taçlandırdığımız bir yıl oldu. 2023 yılında Türkiye Yüzyılı’na yakışır bir başlangıç yaparak yerli aracımız TOGG’a kavuştuğumuz gibi yerli ve milli sürücüsüz metro setlerimize de kavuştuk” şeklinde konuştu.

Sürücüsüz metrolar raylar için hazır

Bir ilk yaşandı!

İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metrosu’nda dikkat çeken bir ilk yaşandığını anımsatan Uraloğlu, “Yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerini kullanmaya başladık. Şimdi, teslim aldığımız sürücüsüz yerli metro setimizi de Halkalı-İstanbul Havalimanı ve Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hatlarımızda kullanacağız” bilgisini verdi.

Mart ayından önce hizmete sunulacak!

İstanbul Havalimanı-Halkalı metro hattında çalışmaların devam ettiğini belirten Uraloğlu, ”Hattımızın 24 km uzunluğundaki ‘İstanbul Havalimanı-Kayaşehir’ kesimini de 2024 Yılı Mart ayından önce hizmete almayı hedefliyoruz. Bu hatlarda kullanacağımız 25 metro setinin ilk 10 seti acil ihtiyaç nedeniyle yurt dışından getirmiştik. Bu araçlar ilk etapta sürücülü olarak tasarlandı ve şu anda ‘İstanbul Havalimanı-Kâğıthane’ arasında başarıyla hizmet veriyorlar’’ dedi.

Sürücüsüz sinyal sistemine uygun hale getirilecek

10 metro setin devamındaki 15 seti ise yüzde 60 yerlilik şartıyla Ankara’daki tesislerde üretildiğini ve İstanbul Havalimanı metrosunda kullanılacak ilk treni teslim aldıklarını söyledi. Geri kalan 14 setin tamamını da 2024 yılı içerisinde teslim alınacağının bilgisini verdi.  Bu setlerin tedarik sürecinin tamamlanmasının ardından şu anda çalışmakta olan 10 metro setini de modernize ederek ‘Sürücüsüz Sinyal Sistemi’ne uygun hale getireceklerinin duyurusunda bulundu.

Sürücüsüz metrolar raylar için hazır

‘‘Metroları yerli kaynaklı üretiyoruz’’

Teslim alınan yüzde 60 yerlilikle üretilen metro setlerinin 9 ay gibi kısa bir süre içinde tamamlandığına ifade eden Uraloğlu, “Metro setlerindeki yüzde 60 yerlilik payı olan ekipmanlar arasında; motor, araç gövdesi ve körük, ısıtma havalandırma ve klima, aydınlatma ve yardımcı güç sistemi gibi çok önemli bileşenler bulunuyor. Üstelik ilk defa bu projeyle metro motorunu yerlileştiriyoruz. Motor içeriğindeki bileşenlerin yüzde 73’ünü yerli sanayi kaynaklı üretiyoruz’’ şeklinde konuştu.

Hız sayesinde mesafeler azalıyor

Bin 142 kişi taşıma kapasitesine sahip ve tasarım hızı saatte 132 km olan bu sürücüsüz araçların metro hattı içerisinde 120 km hızla hareket edeceklerini kaydeden Uraloğlu, ‘‘Kullanılacak bu hızın sayesinde Gayrettepe ve Halkalı arası İstanbul Havalimanı’na ulaşımı 30 dakikaya düşürmekte ve şehir içi kara yolu trafik yükünü önemli oranda azaltmaktadır” bilgileri paylaştı.

İşitme engelliler unutulmadı!

İşitme engelli vatandaşları da unutmadıklarını söyleyen Uraloğlu “İşitme engelli vatandaşlarımızın anonsları okuyabilmesi için özel LCD ekranlar da vagon içine yerleştirildi. Ayrıca İstanbul Havalimanı ile seyahat edecek yolcularımız da havalimanı uçuş bilgilerini araç içerisinde takip edebilecekler’’ dedi. 

Gelecek yılların planlamasını yaptık!

Sürücüsüz metrolar raylar için hazır

Geleceğe yönelik planlı çalıştıklarını aktaran Uraloğlu, kamu ve özel sektör özelinde ‘Raylı Sistem Araçları’ ihtiyacının belirlenmesine yönelik çalışmalara, 2035 yılına kadar Türkiye’nin ihtiyaçlarını belirlediklerini ve hedeflerimize ulaşabilmek için işletmelere duyulan ihtiyaç kaynağın 22,6 milyar Euro olduğunu söyledi.


YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal