Turizmde tarihin rekoru geliyor! 47 milyon turist ile turizm geliri yüzde 190.2 arttı

Yılın ikinci çeyreğinde Türkiye'nin turizm geliri geçen yılın dönemine göre yüzde 190.2 artarak 8 milyar 717 milyon dolar oldu. Söz konusu gelirin yüzde 83.8'i yabancı ziyaretçilerden kazanılırken, yüzde 16.2'si yurt dışında yaşayan Türkiye vatandaşlarından geldi.

29.07.2022-15:36 - (Son Güncelleme: 29.07.2022-15:36)

Türk turizmi yoğun tanıtım ve pazar çeşitliliği sayesinde krizde olan rakiplerine fark atıyor. Bakan Ersoy, bu yıl olan hedefi 47 milyon turist ile 37 milyar dolar gelire çıkardı. Önümüzdeki günlerde ise söz konusu rakamları yeniden revize ederek Cumhuriyet tarihi rekoru kırılmasını amaçlıyor.

Turizm geliri yüzde 190.2 arttı

2022'nin Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında oluşan turizm geliri yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı çeyreğine olan orana göre yüzde 190.2 artarak 8 milyar 717 milyon 103 bin dolar oldu. Söz konusu çeyrekte yabancıların gecelik harcaması 81 dolar iken, yurt dışında ikamet edenlerin ortalama gecelik harcaması 65 dolar oldu.

Veriler açıklandı

Veriler açıklandı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2022 yılının Nisa, Mayıs ve Haziran verilerini açıkladı. Turizm gelirinin yüzde 83.8'i yabancı ziyaretçilerden, yüzde 16.2'si ise yurt dışındaki Türk vatandaşlardan elde edildi. Bu çeyrekte yapılan harcamaların 6 milyar 273 milyon 64 bin doları kişisel, 2 milyar 444 milyon 39 bin doları ise paket tur harcamaları oluşturdu. Spor, eğitim, kültür harcamaları yüzde 456.1 artarken, paket tur harcamaları yüzde 331.3 ve konaklama harcamaları yüzde 185.6 artış gösterdi.

Cumhuriyet rekoru kırılacak

Türk turizmi yoğun tanıtım ve pazar çeşitliliği sayesinde krizde rakiplerine birer birer fark atıyor. Önce İngiliz tur operatörü Thomas Cook'un batışı, sonrasında pandemi, en son da Karadeniz'deki çatışma. Türkiye turizmi art arda gelen krizlerden hızlıca çıkmayı başardı. Tabii ki de bu olay tesadüfen  olmadı. Sektörü en iyi bilenlerden turizmcilerden Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un göreve gelmesiyle, profesyonel bir ekip önce Türkiye'nin tanıtım stratejisini baştan sona dizayn etti. Türkiye'yi yurtdışında tanıtmak için kamu özel sektör işbirliği ile bağımsız bir ajans kuruldu. Pazar çeşitliliği sağlandı. THY'nin uçtuğu her destinasyon potansiyel pazar kabul edildi. Türk turizmi deniz, kum, güneşe indirgenmedi. 81 şehir için stratejiler oluşturulup, ülkenin farklı renkleri tanıtıldı.

YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal