Tüketici Haklarınızı Biliyor musunuz?

Pek çok kişi tüketici haklarını bilmez ve bu yüzden haklılığını savunamaz. Eğer haklarınızdan haberdar olursanız alışverişiniz rahatlar.

11.10.2019-13:41 - (Son Güncelleme: 25.03.2020-17:54)

Alışveriş esnasında tüketici haklarını biliyor olmak sizi haklı hale sokar ve yaşadığınız sorunları çözebilir.

TÜKETİCİ HAKLARINI BİLİYOR MUSUNUZ?

Ayıplı mal satın alan bir tüketicinin yalnızca ücretsiz onarım hakkına sahip olduğu algısının hak kayıplarına neden olur. Tüketicinin haklarını şöyle sıralanır: Satın aldığı ürün ayıplı çıkan bir tüketici, Kanun'a göre; Satıcıya karşı ücretsiz onarım talep edebileceği gibi, ürünün onarılmasını seçmeyip, ayıplı ürünü ayıplı olmayan bir ürünle değiştirme, ürünün bedelinde indirim veya ürünü iade edip bedelin geri ödenmesi gi.i talep haklarından birisini tercih edebilir. Hatta onarım ve değişim haklarını, yalnızca satıcıya değil ürünü ithal eden ve üreten insanlara karşı da kullanabilir. Satıcının internet üstünden ya da işyeri haricinde bir biçimde tüketiciye ulaşarak yaptığı satışlarda Kanun, tüketiciye, 14 gün içinde hiçbir gerekçe sunmaksızın zorunda olmaksızın sözleşmeden cayma, yani ürünü iade edip yaptığı ödemeyi geri alma hakkı sunmaktadır.” 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal