TSK AKSUNGUR ve ANKA yeni özellikleri nelerdir? Türkiye'nin gökyüzündeki şahinleri AKSUNGUR ve ANKA silahlı kuvvetlerine güç katacak

TUSAŞ’ın geliştirdiği ve Türkiye’nin gökyüzündeki şahinleri olacak olan AKSUNGUR ve ANKA silahlı kuvvetlerine güç katacak. Peki TSK AKSUNGUR ve ANKA yeni özellikleri nelerdir? İşte konu hakkında merak edilenler...

24.04.2022-11:27 - (Son Güncelleme: 24.04.2022-11:27) TSK AKSUNGUR ve ANKA yeni özellikleri nelerdir? Türkiye'nin gökyüzündeki şahinleri AKSUNGUR ve ANKA silahlı kuvvetlerine güç katacak

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi’nin (TUSAŞ) geliştirdiği ve ürettiği insansız hava araçları AKSUNGUR ve ANKA’ya yeni özellikler eklendi. Türkiye’nin gökyüzündeki şahinleri olacak olan bu iki araç Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) gücüne güç katacak. AKSUNGUR ve ANKA’ya eklenen yeni özelliklerin neler olduğunu öğrenmek isteyen kişiler arama motorları üzerinden araştırmalarını sıklaştırdı.

TSK AKSUNGUR ve ANKA yeni özellikleri nelerdir?

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın envanterine de dahil edilen AKSUNGUR ve ANKA’ya eklenen özellikler dikkat çekiyor. ANKA’ya eklenen SAR-Sentetik Açıklıklı Radar sistemi, Karadeniz’den İstanbul Boğazı’na gelen deniz mayınları başarılı bir şekilde tespit edildi ve imhası gerçekleşti. AKSUNGUR’a eklenen sivil baz istasyonu sistemi sayesinde ise afet durumlarındaki iletişim sorunları son bulacak.

TUSAŞ İHA Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ömer Yıldız, AKSUNGUR ve ANKA’nın geliştirilme süreçleri hakkında önemli açıklamalar yaptı. Her iki aracın tek bir merkezden yönetilebildiğini söyleyen Yıldız "AKSUNGUR, ANKA'nın çift motorlu hali. ANKA'nın mirası üzerine inşa ettik. Gövde ve aviyoniklerimiz aynı. Dolayısıyla aynı yer kontrol istasyonundan hem AKSUNGUR'u hem de ANKA'yı yönetebiliyoruz. Aynı personel ile beraber, aynı yedek parça stoku ile beraber idame ve işletme faaliyetlerini her iki uçak için de yapabiliyorsunuz’’ ifadelerini kullandı.

AKSUNGUR ve ANKA

ANSUNGUR’a çift motor sistemi ve ANKA’nın yük kapasitesinin arttırdıklarını ifade eden Ömer Yıldız ‘’AKSUNGUR'u çift motorlu hale getirirken ANKA'nın maksimum kalkış ağırlığı bin 700 kiloydu, bunu 3 bin 300 kiloya çıkardık. ANKA 350 kilogram faydalı yük taşırken AKSUNGUR 750 kilogram faydalı yük taşıyabiliyor. Bu faydalı yük kapasitesinin de artması ile beraber TEBER-82 dediğimiz lazer güdümlü, KGK dediğimiz kanatlı güdümlü mühimmatları da taşıyabiliyor. Bunlar şuana kadar klasik olarak büyük uçaklar tarafından taşınan mühimmatlardı. Artık bu mühimmatların taşınma görevini de AKSUNGUR üstlenmiş olacak" şeklinde konuştu.

Orman Genel Müdürlüğü’nün özellikle AKSUNGUR’a sivil baz istasyonu eklenmesini istediğini söyleyen Dr. Ömer Yıldız ‘’Çünkü bazen yangının çıktığı noktada GSM kapsaması olmuyor. O esnada bizim uçaklarımız yangın komuta ve kontrol merkezine hem durumdan farkındalık hem havadan görüntü desteği veriyor. Yangın önleme araçlarında araç takip sistemleri var dolayısıyla bunlar GPS'ten konumlarını biliyorlar ve bu konumlarını merkeze bildirmeleri gerekiyor. Bu nedenle de GSM şebekesine ihtiyaç oluyor, yerde yangınla mücadele faaliyetini yürüten unsurların haberleşmeleri bazen sorun olabiliyor. Bunu Orman Genel Müdürlüğü ile birlikte çalıştık ve entegre ettik. İnşallah bundan sonra afet bölgelerinde, yangın, deprem, sel ve diğer felaketlerde ihtiyaç olduğu zaman havadan GSM kapsamasını sağlayabiliyor olacağız" sözleriyle AKSUNGUR ve ANKA’nın artık orman yangınlarına karşı mücadelede daha fazla destek sağlayacağını kaydetti.

AKSUNGUR ve ANKA’nın rakiplerine göre daha donanımlı olduğunu özellikle belirten Yıldız ‘’Bu uçağımız ANKA'dan farklı olarak bir de daha uzun havada kalabiliyor. Biz prototip uçağımız ile beraber 50 saat havada kaldık. Prototip uçak demek üzerinde birçok deneme yanılma yaptığımız, dolayısıyla daha ağır olan bir uçak. Seri uçağımız ile henüz bir endurance (dayanıklılık) uçuşu yapmadık ama 60 saatleri zorlayacağımızı düşünüyoruz. Elimizdeki verilere göre 50 saate yakın uçan uçaklarımız yere indiklerinde depolarında ilave olarak 10 saatlik daha yakıt var, yedekleri ile beraber. Şuan da MALE dediğimiz Orta İrtifa Uzun Havada Kalış sınıfında bu uçak bildiğimiz kadarıyla en iyisi. Bilmediğimizi de tabi ki bilmiyoruz, herkes her zaman her şeyi söylemiyor. Stratejik sınıf uçaklarda daha uzun süre havada kalanlar var" ifadelerine yer verdi.

AKSUNGUR ile ANKA’nın yakında seri üretime geçmesi ve diğer ülkelere ihraç edilmeye başlaması bekleniyor. Fakat konu hakkında net bir tarih verilmedi.

YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal