Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF), hasarlı ve ağır hasar kaydı bulunan araçların meydana getirdiği problemlere ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Hasarlı ve ağır hasar kaydı bulunan Türkiye'de trafiğe kayıtlı olan neredeyse 2 milyon aracın trafikte gittiğine vurgu yapan TOSEF Başkanı Ünal Ünaldı, yaşanılan kazaların ardından hasar alan ve ağır hasar kaydı bulunan bu araçların, bakım ile onarım aşamalarında ve yeniden trafiğe çıkışında hiçbir kontrolden geçmediğini dile getirdi.
Başkan Ünaldı, yüzde 40 olanında olan sayıyı yükseltmek her türlü çabayı gösterdiklerini bildirerek 2Tüm sektörü baz aldığımızda, yaklaşık 25 bin araç onarımı yapan tamirhane ve servis merkezi mevcut. Bu sayının 1.500’e yakını yetkili servis, 4.000'i özel oto servisi, 20 bine yakını tamirhane olarak hizmet veriyor. 4 bin adet özel oto servisinden, sadece 812'sinin TSE 12047 ve 709’unun TS 13168 belgesi mevcut. Toplam adetin yüzde 40’ı oranında olan bu sayıyı artırmak için TOSEF olarak elimizden gelen çabayı sarf ediyoruz’ ifadelerini kullandı.
Yeterlilik Belgesi'ne sahip personel bulundurmayan oto servislerin ağır hasarlanmış araçları onarmasının uygun olmadığını dile getiren Ünal Ünaldı, ‘Tamirhane tarafında durum çok vahim; 20.000 onarım noktası belgesiz ve yetersiz makine ekipman nedeni ile iptidai yöntemler ile ağır hasarlı araç onarımı yapmaktadır. TSE belgesi olmayan, Mesleki Yeterlilik Belgesi'ne sahip kalifiye eleman çalıştırmayan oto servislerinin, ağır hasar kaydı işlenen hasarlı araçları onarması can güvenliği nedeniyle yasaklanmalıdır’ şeklinde konuştu.
Denetimden hiçbir şekilde geçmeyen ağır hasarlı araçların onarım süreçlerinde halen belirli bir standardın ve kontrol mekanizmasının olmadığını bildiren Ünaldı ‘Can ve mal güvenliğini direkt tehdit eden bu araçlar, ikinci el araç pazarında da birçok dolandırıcılık vakasına konu oluyor. İki araçtan kaynakla tek araç ortaya çıkarılıyor, şasi doğru onarılmıyor, patlayan hava yastıkları yenilenmiyor’ dedi.
Gerekli kontrollerden geçmeden yeniden yola çıkan pert kayıtlı araçların trafikten çekildiğini, fakat ağır hasar kayıtlı araçlar için yaşanan aynı durumun söz konusu olmadığını, o neden ile trafiğe tekrar çıkışında denetimin gerçekleşmediğini bildiren TOSEF Başkanı, aktif ve pasif güvenlik donanımlarının trafiğe çıkış öncesinde kapsamlı şekilde kontrol ve testlerinin zorunlu kılınmasını talep ettiklerini ve çalışmalarının devam ettiğini dile getirdi.