TOGG’dan son dakika açıklaması geldi. Yeri otomobilimizde önemli bir noktaya gelindiği söylenirken sosyal medya hesabı üzerinden bir paylaşımda bulunuldu. Paylaşımda "Deneme üretimine adım adım yaklaştığımız Gemlik Tesisimizdeki çalışmalarda kilit aşamalardan birini daha kusursuz şekilde tamamladık." ifadeleri yer aldı. İşte TOGG hakkında tüm merak edilenler…
Yerli otomobilimize ilk lisans verildi
TOGG tarafından yapılan açıklamada "Parça kontrol ve doğrulamaları ardından ilk C-SUV gövdesini robot hatlarımızda başarıyla ürettik." ifadeleri yer aldı. Bunun ardından EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz’da elektrikli araç olarak yerini alacak olan TOGG için büyük önem arz eden araç şarj istasyonları için ilk lisansın verildiğini dile getirdi.
Yerli otomobilin özellikleri de vatandaşlar tarafından araştırılmaktadır. Yeni otomobilimizin bazı özellikleri şöyle sıralanabilir:
Menekşe ve çivit mavisinin karışımı olarak orta çıkan metalik gri renktedir.
Stil konseptinin temelini, kaslı arka tasarım ve ön farlardan başlayıp akıllı cihazın profilini güçlendirerek arkaya kadar uzayan omuz çizgisi oluşturuyor.
TOGG logosunda aydınlatma yer alırken, logo Doğu ve Batı kültürlerinin birlikteliğini simgelemektedir.
Ön camda yer alan elektrikli mimari bulunurken, jantlarda da kollu lale özelliği yer almaktadır.
İç mekanlarda entegre emniyet kemerlerine sahip 4 adet tekli koltuk yer alıyor.
Kapılarda orta sütun ortadan kalkarken kapılarda kitap gibi açılabiliyor.
Ön koltuklarda açık renk kullanılırken, arka koltuklarda koyu renk kullanıldı.
Emniyet kemerlerinde yer alan mavi renk ise oldukça dikkat çekiyor.
Otomobilin iç tasarımında ise sanal olarak hologram teknolojisi kullanabilme özelliği de bulunmaktadır.
Holografik asistan ile sürücülerde kolayca istediklerini görebilecekler. Ayrıca yol ve çevresel faktörler konusunda da bilgi alabilecekler.
Aracı park etmekte oldukça basit bir şekilde sürücüsüz olarak yapılacak.
Teknik özelliklere uzaktan güncelleme yapılabilecek.
Yapay zeka ile de TOGG’a özel bir beste yapıldı.
EPDK Başkanı TOGG hakkında konuştu
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, TOGG için önemli bir yere sahip olan şarj ağı için ilk lisansın verildiğini söyledi. Açılamada, Türkiye’nin bu araç için henüz başlangıç aşamasında olunduğunu belirten Yılmaz, Türkiye’de 2021 yılında yapılan verilere göre 6 bin 500 elektrikli araç ve 3 bin 500'e şarj ünitesi olduğunu söyledi.Yılmaz, "Yerli otomobilimiz, TOGG'un yaratacağı ivmelenmeyle, şarj istasyonlarının sayısında da bir artış gerekeceği ortada. Dünya ortalamalarına baktığımızda her 10 elektrikli araca bir şarj ünitesi ihtiyacını görüyoruz. 2030'da 1 milyonun üzerinde elektrikli araç sayısına ulaşacağımız öngörüldüğünde, en az 100 bin civarında şarj ünitesi ihtiyacı ortaya çıkıyor. Bu anlamda güçlü bir şarj ağı altyapısı, elektrikli araç ekosisteminin gelişmesi için olmazsa olmaz."ifadelerini kullandı.
Ayrıca bu şarj hizmetine yönelik alınan kararlar ve düzenlemeler ile önemli ölçüde farkındalık yaratıldığını da vurguladı. 18 Nisan’da şarj ağı işletmeci lisanslarına yönelik yapılan başvuruların alınmaya başladığını aktaran Yılmaz, "Yatırımcılarımızın bu alana yoğun ilgisini görüyor ve memnuniyetle karşılıyoruz. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımız tarafından geçtiğimiz günlerde açıklanan hibe paketinin de bu alana olan ilginin artmasını sağladığını belirtmek isterim. Gerek bizim düzenlemelerimizle gerekse de açıklanan hibe paketiyle, özellikle hızlı şarj altyapısının yaygınlaştırılmasına yönelik çaba gösteriliyor."dedi.
BU şekilde hem çevrenin korunduğu hem de ülke ekonomisine bir katkı sağlandığının altını çizen Yılmaz konuşmasına şu sözleri ekledi:
"Kurumumuzca yapılan düzenlemeler kapsamında, şirketler alacakları şarj ağı işletmeci lisansı ile şarj ağı işletebilecek. Kurulumuzda ilk etapta dosyalarını tamamlamış 5 adet lisans başvurusunu değerlendirdik ve ilk lisanslarımızı verdik. Şarj ağı işletmeci lisansı sahipleri, elektrikli araç kullanıcılarına, kendi kuracakları ünitelerle hizmet sunabilecekleri gibi sertifika vermek yoluyla, bir nevi akaryakıt sektöründeki bayilik sistemine benzer bir şekilde de hizmet götürebilecek. Burada sertifika sistemi üzerinden küçük ölçekli yatırımcılarımıza da çeşitli iş modellerinin ve fırsatların doğuyor."
Türkiye’de yeni dönem başlıyor
Elektrikli araçlarda dijital teknolojinin kullanıldığı söylenirken, Kullanıcılara mobil uygulamalar ile halka açık şarj istasyonlarının coğrafi konumları, şarj ünitesi ve soket sayıları, tip ve güçleri, ödeme yöntemleri ve müsaitlik durumları gibi seçeneklerin görüntülenebileceği dile getirildi.
EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, bu uygulamalar ile daha konforlu bir ulaşım sağlanabileceğini aktardı.Yılmaz, "Elektrikli araçların yakıt maliyetleri benzin ve dizel yakıtlı araçlarla kıyaslandığında çok daha avantajlı bir durumda. Mevcut fiyatlarla, elektrikli araçların evden şarj edilmesi halinde oluşan yakıt maliyeti, benzin ve dizel yakıtlı araçların yakıt maliyetinin yaklaşık üçte biri seviyelerinde."ifadelerini kullandı.
Ayrıca araçlar için yeni bir dönem başlarken, elektrik teknolojisi, akıllı şebekeye destek olacak diğer ileri teknolojik uygulamalar, batarya değiştirme istasyonları, mobil şarj istasyonları, kablosuz şarj, yol üstü şarj üniteleri, elektrikli yollar, aydınlatma direği üniteleri gibi inovatif alanlara yönelik gelişmelerinden takiplerinin yapıldığı söylendi. Yılmaz son olarak konuşmasını şu sözlerle sonlandırdı:
"Enerji piyasasına yönelik dijital dönüşümü tetikleyen, yapay zeka, nesnelerin interneti, makine öğrenimi, bulut, büyük veri ve benzeri uygulamalar da mercek altına aldığımız diğer yenilik alanları. Düzenlemeye tabi şirketlerimizin bu teknolojileri kullanarak verimlilik ve hizmet kalitesinde iyileştirme sağlaması için gerekli düzenleme altyapısı bulunuyor."