Ticaret Bakanlığının Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu’na Göre Kadınlar Daha Fazla Alışveriş Yapıyor

Yapılan bir çalışmaya göre kadınların erkeklere oranla internetten daha fazla alışveriş yaptığı tespit edildi. İşte R11 raporunun detayları…

10.01.2022-17:28 - (Son Güncelleme: 10.01.2022-17:32) Ticaret Bakanlığının Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu’na Göre Kadınlar Daha Fazla Alışveriş Yapıyor

Ticaret Bakanlığının Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu'nu yayımlandı. Yayınlanan raporda son yıllarda internet ve internet dışı alışverişlerde kadınların erkeklere oranla daha fazla alışveriş yaptığı belirtildi. Araştırmada alışveriş yapanların oranı kadınlarda yüzde 31,8 erkeklerde yüzde 25,6 olarak tespit edildi.

R11 RAPORU YAYIMLANDI

Teknoloji devri ile birçok alışkanlığımız değişti. Bu alışkanlıkların başında şüphesiz alışveriş geliyor. Özellikle pandemi döneminin hayatımıza girmesiyle beraber evlerde olduğumuz dönemde, birçok ihtiyacımızı online alışveriş sitelerinden yapmaya yöneldik. R11apordan yaptığı derlemeye göre, tüketicilerin yüzde 28,7'si internetten veya internet dışında diğer mesafeli yöntemlerle (Tele alışveriş ve benzeri) alışveriş yapıyor.

RAPORDA 26 İL ELE ALINDI

Alışveriş alışkanlıklarının ele alındığı rapor, başta İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere 26 ilde, 18 yaş üstü 2 bin 250 tüketiciyle 2020 yılında yapılan anket verileri analiz edilerek oluşturuldu. Yapılan çalışma sayesinde tüketicilerin hakları ve korunmaları konusunda bilinç ve bilgi düzeylerinin, satın alma ve tüketim eğilimlerinin, tutum ve davranışlarının saptanarak, Türk tüketicisinin profilinin ve yıllar itibarıyla değişiminin ortaya konulması hedeflendi. 

İnternet ya da internet dışı alışverişlerde mesafeli yöntemlerle alışveriş yapanların oranı kadınlarda yüzde 31,8, erkeklerde yüzde 25,6 olduğu belirtildi. 

Kadınlar erkeklere göre daha fazla alışveriş yapıyor

EĞİTİM ARTTIKÇA İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ ARTIYOR

Yapılan araştırmada bir diğer dikkat çeken unsur ise eğitim seviyesi artıkça internetten alışverişin de arttığı yönünde. İlkokul ve altı eğitim seviyesinde olanların yüzde 17,2'si, ortaokul mezunlarının yüzde 33,2'si, lise mezunlarının yüzde 26,4'ü, üniversite ve üzeri mezunların yüzde 47,7'si internetten veya diğer mesafeli yöntemlerle alışveriş gerçekleştiriyor.


GENÇLER DAHA ÇOK TERCİH EDİYOR 

Alışveriş alışkanlıklarının incelendiği araştırmada yaş aralıklarına bakıldığında 18-24 yaş grubundakilerin yüzde 36,2'si, 25-34 yaşındakilerin yüzde 33,4'ü, 35-44 yaşındakilerin yüzde 32,8'i, 45-54 yaşındakilerin yüzde 23,4'ü, 55-64 yaşındakilerin yüzde 16,6'sı, 65 yaş ve üzerindeki grubun da yüzde 10,2'si internet ve internet dışındaki diğer mesafeli yöntemlerle alışveriş yaptığı görülüyor. 

YORUM YAZ..
Modal