Ticaret Bakanlığı, resmi kurum veya e-Devlet logosuyla "kredi kartı aidatlarının iadesinin yapıldığı" iddiasında bulunan sosyal medya hesaplarını dikkate almamaları gerektiğinin altını çizerek, vatandaşları bu gibi dolandırıcılıklara karşı uyardı.
Ticaret Bakanlığından gelen açıklamada, son zamanlarda bilhassa sosyal medya hesapları üzerinden e-Devlet veya resmi kurumların logolarıyla "Bankaların kredi kartı aidat iade işlemleri başlamıştır. İadenizi almak için yukarıdaki linke tıklayın." gibi bir takım paylaşımlar yapanların belirlendiğini açıkladı.
Kullanıcıların yanlış bilgilendirilmemesi ve mağdur olmamaları için bu bilgilendirmenin yapıldığı ifade edilen açıklamada, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile kart çıkaran kurumların tüketicilere senelik üyelik aidatı gibi adlar altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartını sunma zorunluluğu getirildiği anımsatıldı.
Açıklamada, bu hükme dayanılarak Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası aracılığıyla düzenlenen ve 7 Mart'ta uygulamaya alınan "Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ"in alakalı maddesinin, kredi kartlarının özelliklerine bakılarak senelik olarak tespit edilecek tutar kadar ücretlendirileceği, kartlardan alınan bu ücretlerin ancak tüketiciyi borçlandırıcı özellikteki ilk kullanımını takiben senelik olarak alınabileceği, kesintisiz minimum 180 gün hareket görmeyen kredi kartlarından hareketsiz kaldığı süre boyunca senelik üyelik ücreti alınamayacağı konularını düzenlediği belirtildi.
Aynı zamanda, kredi kartı senelik mensupların ücretinin, kullanıcıdan alınabilecek ücretlerden sayıldığına dikkat çekilen açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:
"Söz konusu düzenleme gereği kredi kartlarından kart aidatı alınabilmekte olup, resmi kurum ya da e-Devlet logosuyla kredi kartı aidatlarının iadesinin yapıldığını iddia eden sosyal medya hesaplarına itibar edilmemesi, vatandaşlarımızın bu tür dolandırıcılıklara karşı dikkatli olması gerekmektedir. Kart çıkaran kuruluş tarafından talep edilen kart aidatlarına ilişkin olarak alışveriş taahhüdüne bağlı ücret alınmaması ve benzeri, tüketicilerimizle yapılan anlaşmaya aykırılık olması durumları ile söz konusu mevzuat hükümlerine aykırılık oluşturabilecek uygulamayla karşılaşılması halinde öncelikle kart çıkaran kuruluşa başvurulması gerekmektedir. Kart çıkaran kuruluş ile uyuşmazlığın çözülememesi durumunda ilgili kanun kapsamında 10 bin 390 liranın altında olan uyuşmazlıklar için 'tüketici hakem heyetleri'ne, bu tutarı aşan uyuşmazlıklar için de 'tüketici mahkemeleri'ne başvurabilir."