Brand Finance tarafından hazırlanan 'En Değerli 100 Türk Markası' listesine göre marka değerini en fazla artıran ASELSAN, listede 30.sıradan 19.luğa yükseldi. ASELSAN, savunma sanayi sektöründe faaliyet gösteren firmalar arasında da marka değeri en yüksek firma unvanını eline aldı.
Marka değerini yüzde 65,7 oranında yükselterek alanında liderliğe oturan şirket, bu yıl yüksek çıkışıyla AA 'ya yükseldi.
Listeyle ilgili yayımlanan raporda; '2020 yılının salgının da etkisiyle markalar için iyi bir yıl olmadığı, en değerli 100 markanın toplam değerinin bir önceki yıla göre (24,6 milyar dolar) yüzde 12,7 azalarak 21,45 milyar dolara düştüğü anlaşılmaktadır.' ifadesine yer verildi.
Buna rağmen ASELSAN, tüm markaların değerinin düştüğü salgın sürecinde faaliyetlerine kesintisiz devam ederek listede 11 basamak yukarıya çıktı.
Açıklamada değerlendirmesinde yer verilen ASELSAN Kurumsal İletişim Müdürü Berkan Karakurt; 'Dünyada alanında saygın kuruluşlar arasında yer alan Brand Finance sıralamasında ASELSAN'ın yükselişini olumlu karşılıyoruz. ASELSAN markamız ülkemizin önemli değerleri arasında yer alıyor. Bu anlayışla tüm paydaşlarımızın adına deneyim odaklı bir marka stratejisi izliyoruz. Markamızı veriye dayalı ölçüyor, öğreniyor ve kendimizi daha da geliştirmek adına süreçlerimizi sürekli gözden geçiriyoruz. ASELSAN'a güvenen ve değer veren herkese teşekkür ediyoruz' açıklamasında bulundu.
EN DEĞERLİ 100 MARKA ARASINA 7 YENİ MARKA GİRDİ
Brand Finance araştırmalarına göre, bu yıl muhtelif iş kategorilerinden 7 yeni marka listeye dahil oldu. Bu markalar sırasıyla, TUSAŞ, Otokoç, Netlog, Anadolu Hayat, Arzum, Ray Sigorta, Karel oldu.
İlk 100 içerisinde yer alan markaların değerlerinde en yüksek oranda artışı yüzde 65,7 ile Aselsan gösterirken, yüzde 65,1 ile Yünsa Tekstil ikinci sırada yer aldı.
Anel Elektrik ise yüzde 51,4 düşüş göstererek, raporlama yapılan dönemde marka değerinde en yüksek düşüş yaşayan firma oldu. Markayı, yüzde 43,5 ile Beşiktaş, yüzde 42,8 ile Otokar takip etti.
THY TÜRKİYE’NİN EN DEĞERLİ MARKASI OLDU
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre, Türk Hava Yolları (THY) 2 yıldır oturduğu liderlik koltuğundan vazgeçmedi. Başarısını sürdürmeye devam eden THY, 1 milyar 605 milyon dolara yaklaşan marka değeriyle 2019 ve 2020 yıllarında olduğu gibi bu yıl da 'Türkiye'nin en değerli markası' seçildi.
1 milyar 585 milyon dolarla geçen yıla göre 3 sıra yükselen Arçelik ikinciliğe yerleşirken, üçüncü sırayı 1 milyar 193 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yıla kıyasla 5 sıra yükselen İş Bankası aldı. Garanti BBVA 1 milyar 190 milyon dolarlık değeriyle 4'üncü, Turkcell 1 milyar 61 milyon dolarla 5'inci, Ziraat Bankası 952 milyon dolarla 6'ncı oldu.
Marka değeri 917 milyon dolar olarak belirlenen Akbank 7'nci sıradaki yerini korumaya devam etti. 836 milyon dolarla Yapı Kredi 8'inci, 789 milyon dolarla Türk Telekom 9'uncu, 787 milyon dolarla Ford Otosan 10'uncu sıraya yerleşti.