Tekstilde İspanya'nın bir numarası, dünyanın ise önde gelenleri arasında olan İnditex, coronavirüs salgınının etkisiyle tarihinde ilk defa zarar açıkladı.
İnditex, 2020-2021 mali döneminin 1 Şubat- 30 Nisan tarihlerini kapsayan birinci çeyreğinde 409 milyon euro zarar ettiğini açıklarken, 2019'da aynı dönemde 734 milyon euro kar ettiğini duyurmuştu. İspanya'da 2001 senesinde halka açılan İnditex, ilk kez zarar etti.
Coronavirüs salgınınn oluşturduğu negatifliklerden etkilenen İnditex'in satışları da ilk defa ekside kalırken, 3 milyar 303 milyon euroyu bulan % 44'lük bir iniş olduğu açıkladı.
İnditex, internet satışlarında da % 50 artış olduğunu açıkladı. İspanyol marka aynı zamanda, 14 Temmuz'da yapılacak genel hissedarlar toplantısında, 2 Kasım tarihinde yapılacak hisse başına brüt temettü dağıtımının 0,35 sent olması teklifinde bulunacağını belirtti.
Geçen sene 0,88 sent olan temettü dağıtımında, sağlık ve onunla ilintili ekonomik buhran sebebiyle % 60'a yakın bir iniş tahmin edilmesine işaret etti.
Diğer taraftan İnditex, 2020-2022 planı dahilinde internet satışlarını kuvvetlendirmek için 1 milyar euro, mağazalarının teknolojik alt yapıları için de 1,7 milyar euro yatırım açıkladı. Bünyesinde Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Oysho, Stradivarius ve Uterqüe markalarını barındıran, bütün dünyada 176 binden çok personeli olan İnditex'in 96 ülkede 7 bin 400'den fazla mağazası var.
İnditex, Türkiye'de de üretim yaparak, pek çok ana ve yan tedarikçi şirketle çalışıyor.