Teknolojinin Reklamlara Etkisi!

Günümüz teknolojisi, reklamları benzersiz bir hassaslıkla hedefleyebiliyor ve özelleştirebiliyor. Kaybetmeye hiç zamanı olmayan tüketiciler ise reklamların son derece çekici ve anlaşılır olmasını bekliyor.

27.02.2021-12:16 - (Son Güncelleme: 27.02.2021-12:16) Teknolojinin Reklamlara Etkisi!

Akıllı, etkileşim sağlayan, yaratıcı. Akıllı reklam dediğimizde akla kişisel bir reklam gelebilir, ancak bu aynı zamanda genel olarak reklamların geleceğini ifade ediyor. Gerçekten de reklamcılık her zaman olduğundan daha kişisel, daha fazla etkileşim sağlayan, daha ilgi çekici ve daha fazla düşünmeye sevk eden bir hal alıyor.

Günümüz teknolojisinde bu söylenenler mevcut. Reklamları benzersiz bir hassaslıkla hedefleyebiliyor ve özelleştiriyor. Tüketiciler ise ulaşmak istedikleri ürünün o reklam ile tanımayı kendilerinden bir şeyler bulmak istiyor çünkü kaybedecek zamanları yok.

Fırsat her zamankinden daha büyük olunca, rekabet de giderek kızışıyor ve artıyor. Bir marka potansiyel bir müşteriye 'denk geldiğinde', ilk izlenimi oluşturmak için tek bir şansı olabilir. Dolayısıyla, bunun iyi bir izlenim olmasına özellikle dikkat etmesi gerekiyor.

Bunun Yanına Teknolojik Engeller Ekleniyor

Tüketiciler birden fazla cihaz kullandığı için, reklam öğesinin akıllı telefonlarda, masaüstü bilgisayarlarda ve tabletlerde sorunsuz bir şekilde sunulabilmesi gerekiyor. Bu, HTML5 ve bu tür içerik için gereken kodlama konusunda tecrübesiz olan pazarlamacıların gözünü korkutabilecek bir talep. Pazarlamacıların bir kampanyanın etkisini bilmeleri ve kampanya başarılı olduğunda bu etkiyi daha geniş bir biçimde ölçeklendirebilmeleri gerekiyor.

Reklam her yaş kitleye hitap edebiliyor her ürünü tanıtabiliyor. Geniş ölçeklerle karşılaşmak yerine doğru etkileşime odaklanmak gerekiyor.

Markanızı tüketici karşısına çıkardıktan sonra tüketicilerin ilgisini çekebilecek mesajı iletebiliyor musunuz? Tüketicinin dikkatini çekip bunu muhafaza edebiliyor musunuz? gibi soruların cevaplarını verebiliyor ve doğru etkileşimi yakalayabiliyor musunuz?

İçeriğin etkileşim sağladığından emin olmak için, pazarlamacıların kontrolü bir oranda tüketicilere bırakması gerekiyor.

Veriler ile Reklam Öğesi Arasında Bağlantı Kurma

Doğrudan pazarlama yapanlar, onlarca yıldır pazarlama mesajlarını şekillendirmek için müşteri verilerinden yararlanıyor. Teknolojideki gelişmeler, entegre platformların ortaya çıkışı ve programlı satın alma gibi güçlü hedefleme teknolojilerinin doğuşu sayesinde, artık marka pazarlamacıları da bunu yapabiliyor ve zaten yapmak durumundalar. Medya ajansları; içeriğe dayalı veriler, kitle ve demografi verileri vb. her türlü temas noktasına erişebiliyor. Hedefledikleri kitlenin oldukça net bir resmine sahipler. Peki ya mesajlar konusunda ne durumdalar? Veya reklam öğeleri? Veriler ile reklam öğesinin başından itibaren uyumlu ve aynı konuşmaya dahil olmaları gerekiyor. En iyi mesaj, video veya harekete geçirici mesajın doğru zamanda doğru kişiye ulaşması için, markalar bu ikisinin nasıl kesişebileceğini düşünmek durumunda.

Birden Fazla Ekrana Uygun Reklam Öğesi Oluşturma

Pazarlamacıların dikkat etmesi gereken bir diğer önemli nokta da reklam öğesinin birden fazla ekrana uygun olması. Pazarlamacıların, tüketicilerin akıllı telefon, dizüstü bilgisayar, tablet ve diğer cihazlarda eşzamanlı olarak video izlediğine, kısa mesaj gönderdiğine ve web'de gezindiğine tanık olduğumuz, birden fazla cihazlı bir kültüre hitap etmeleri gerekiyor. Reklam öğeleri, bu çok ekranlı dünyanın ihtiyaçlarına cevap verebilmek için, dijital reklamcılıktaki yeni standart olan HTML5'e dönüşüyor. HTML5, 'tek fikir, birçok ekran' modeline uygun kampanyaların oluşturulmasına olanak tanıyor.

Ölçme ve Ölçeklendirme

Kampanyalarının reklam performansını izleyen entegre bir platform yardımıyla, bu bilgileri en etkili şekilde toplayıp yorumlayabileceklerdir. Bu, tüm pazarlama araçlarınızın tek çatı altında toplanması ve kampanyanızın performansını anında ve eksiksiz görüntüleyebilmeniz anlamına gelir. Entegre platform kullanan pazarlamacılar, ölçtükleri şeyler konusunda da daha kapsamlı bir yaklaşım izlemek isteyecektir. Standart banner reklamların gösterim sayıları ve tıklama oranlarının ötesinde, etkileşim metrikleri, kitle etkileşiminin daha net bir resmini sunabilir. Görüntüleme süresi, video tamamlama oranı, imlecin reklamın üzerinde kalma süresi ve genişleme oranı metriklerinin tamamı izlenerek yalnızca bir içeriğin başlangıçta tüketicinin dikkatini çekip çekmediği değil, içerikle ne yoğunlukta etkileşimde bulunduğu da öğrenilebilir.

Reklamlarınızın önemli anlarda doğru kişilerce görülmesini sağlayabilirsiniz, ancak reklam öğesi mesajınız ilgi çekici veya alakalı değilse, tüketiciyle etkileşimde bulunma fırsatını kaçırırsınız. Bugün bunun yaşanmamasını sağlayacak araç ve teknolojiler mevcuttur. Ancak, ajansların ellerinin altındaki olanakları kullanmaya istekli olmaları gerekir. Aksi takdirde, tüketiciler büyük olasılıkla başka seçeneklere yönelecektir.




YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal