Önemli açıklamalarda bulunan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu İzleme ve Yürütme Kurulu ile Trafik Güvenliği İhtisas Grupları Toplantısı'na katılım sağladı. Toplantıda sürücülerin yakından ilgilendiği mühim konulara değinen Bakan Soylu, Türkiye'de meydana gelen birçok trafik kazası ve ardından gelen ölümlerin 2015 senesinde 7 bin 530 iken bunun 2020'de 4 bin 866'ya geriye gittiğini dile getirdi.
TRAFİK KAZALARI VE ÖLÜMLER AZALDI
Söz konusu kaza ve ölüm sayılarına bakıldığında 2 bin 664 kişinin yaşamını sürdürdüğünün belirlendiğini dile getiren Bakan Soylu, Türkiye'de nüfusun, sürücü ve araç sayısının arttığı halde bile trafik kazaları ve ölümlerin azaldığını dile getirdi. Bunun üzerine Birleşmiş Milletler (BM) Genel Kurulu ‘2011-2020 arasında trafik kazalarındaki can kaybını yüzde 50 azaltma’ hedefi belirlediğinden şimdiye dek, dünya nüfusunun yüzde 12 çoğaldığını ifade eden Bakan Soylu, bu zaman içerisinde Türkiye'nin nüfusunun da yüzde 11,9 çoğaldığını, buna ülkedeki 5 milyonu bulan yabancıların dahil olmadığını dile getirdi.
‘ELDE ETTİĞİMİZ BAŞARI ÖNEMLİ’
Bakan Soylu, Türkiye'de sürücü belgesi sayısının yüzde 36,4, motorlu taşıt sayısının ise yüzde 49,6 yükseldiğini ve Suriye kaynaklı göçün meydana geldiğini belirterek trafik kazaları hususunda elde edilen başarıya dikkat çekerek, ‘15 Temmuz sonrasında terör, uyuşturucu ve diğer bölgesel sorunlarla verdiğimiz mücadele ve karşı karşıya kaldığımız yüksek güvenlik maliyetleri de göz önünde bulundurulduğu zaman, trafik kazaları konusunda elde ettiğimiz başarı daha anlamlı ve daha önemli bir hale gelmektedir’ ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE, HEDEFİ TUTTURAN İKİ ÜLKEDEN BİRİ OLDU
Yaşanan tüm bu şartlar içinde Türkiye'nin, BM tarafından konulan "Can kayıplarında yüzde 50 azalış" hedefini tutturabilen iki ülkeden biri olduğuna dikkat çeken Bakan Soylu, meydana gelen başarının önemine vurgu yaptı. Sürücüleri ortalama hız alışkanlığına sevk etmenin ölüm, yaralanma ve sakat kalma oranlarını düşürebileceğini ifade eden Soylu, trafik polislerinin ve jandarma trafik görevlilerinin sadece ceza yazıcı olmadığını, aynı zamanda eğitici ve öğretici bir pozisyon da üstlenmeleri gerektiğini dile getirdi.
‘HIZ LİMİTLERİ ESNETİLEBİLİR’
Bakan Soylu, yol ve araç kalitesinin yükselmesi sebebi ile hız limitlerinin genişletebileceğini düşündüğünü dile getirerek ‘Trafik kazalarının en önemli nedeni sürat ama eski Türkiye değil. Yol standardımız, kalitemiz konusunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız da Karayollarımız da çok yetkin. Bizim sürat yönetimimiz 120, ona bir yüzde 10'luk tolerans var, 132 kilometre... Otomobiller için 20 kilometreye kadar artırma yetkimiz var. Bu konuda hem yollara hem de standartlara göre Karayolları ile trafik bir çalışma yapıyorlar. Bir miktar artırma konusunda, yeni kara yollarından başlamak suretiyle bir adım atılması üzerine bir çalışma gerçekleştirilmektedir. Elbette ortalama hız da kendi açısından önemli bir anlayış oluşturmaktadır’ şeklinde konuştu. Bakan Soylu, bunların dışında yeni bir sistem daha geliştirdiklerini, plaka tanıma sistemine yerli ve milli bir yazılım daha eklediklerini, bununla hız koridorunun takibini yaptıklarını kaydetti.