Bir dönem sıla'ya olan aşkıyla gündeme gelen aşk çocuğu mehmet ali'nin aşk hikayelerini sizler için derledik...
Twitter, tek başına bir kişinin ürünü olarak karşımıza çıkmıyor. amerika’da south park, san fransisco’da 14 arkadaş bir araya gelerek twitter’ın ilginç doğum hikayesini oluşturmaya başlıyorlar. birçok arkadaş grubu gibi 14 kişilik bu grupta sohbetlerinde bazen yeni projeler hakkında konuşurlar. daha önce yapılmamış ve tüm dünyayı sarsacak olan bir proje fikrini elde edebilmek için sürekli yeni fikirler üretilir.
Çoğu zaman arkadaş ortamındaki bu fikirler çok geçerli olmasa da bazı durumlarda bu seviyede büyük etiler yaratabilir. arkadaş grubuyla sohbet eden jack dorsey, o anda arkadaşlarıyla yaptığı etkinliği diğer arkadaşlarına bildirmek amacıyla bir sms sistemine ihtiyaç duyar ve bunu dile getirir. bu basit fikir, günümüzde milyonlara hitap eden bu internet sitesinin kuruluşunun başlangıcıdır.
Arkadaşlar arasında bu fikir üzerine bir beyin fırtınası başlar. jack, o an için yalnızca gittiği mekanları arkadaşlarına bildirmek, mekanlarda neler yaptığını arkadaşlarına yazmak istiyordu. telefondan sms olarak herkese bunu gönderebilirdi ancak jack çok daha kullanışlı bir sistem arıyordu. bu doğrultuda web tabanlı olarak bir site kurdu ve bu fikrini ortaya çıkardı.
Bu aşamada jack katıldığı bir yarışmada, fikriyle birlikte birinci oldu. sonrasında twitter’ın hayata geçirilmesine karar verildi. bu aşamada hemen çalışmalara başlandı ve 21 mart 2006 tarihinde dom, #38 şeklinde attığı ileti ile twitter tarihinin ilk tweetini atmış oldu. bu twitter tarihçesi için çok önemli bir aşamayı dile getiriyordu. bu aşamada siteyi kuranlar, site için bir logo düşünüyorlardı.
Hem sempatik hem de sistem ile bağdaşan bir logo koyulması istendi. bu aşamada kuşların sürekli olarak cıvıldamasından yola çıkarak kuş logosu beğenildi. ilk yapıldığında kuş logosu daha sert bakışlı ve göze kaba gelen bir görünüme sahipti. logoda yer alan kuş erkek olmasının yanı sıra ismi de larry’dir. ancak günümüzde artık bu sinirli ve kaba görüntüsü yerini daha yumuşak ve tatlı bir görünüme bırakmıştır.
Ülkemizde twitter, oldukça önemli bir kullanıcı sayısına sahip. twitter tarihçesi içerisinde çok önemli ir yere sahip olan 25 nisan 2011 tarihinden itibaren, ülkemizde insanlar twitter, kullanmaya başladılar. bu tarihin önemi ise, sistemin artık türkçe dil desteği ile de servis vermeye başlamasıydı. o dönemde türkçe olarak da yayın yapan site kısa süre içerisinde milyonlarca üyeye ulaştı.
Twitter’ın ülkemizde yayılması bazı şov programları sayesinde gerçekleşti. ilk defa bir şov programında, programın adıyla açılan bir twitter hesabına istedikleri tüm soruları yönelttiler. eskiden uygulanan telefon ile bağlanarak sorular sorma yöntemine göre çok daha avantajlı ve teknolojik olan bu yöntem herkes tarafından beğenildi.
O anda herkes rahatlıkla internet sitesine yazdıklarıyla birlikte ünlü isimlere direkt olarak ulaşma imkânı buldular. bu da halk için oldukça ilgi çekici bir durumdu. ülkemizde akıllı telefonların da satışına başlanılması, türkiye’de twitter tarihçesi açısında önemli bir yere sahip oldu. çünkü bu sisteme göre kullanıcılar 7/24 twitter hesaplarına giriş yaparak tweet atabiliyorlardı. bu teknoloji ile twitter, kullanıcı sayısını ciddi biçimde arttırdı.
Ücretsiz olarak kullanılabilen bir internet sitesi olan twitter, kendisine gelir sağlamak için reklam alma yoluna gitti. ancak kurucuları hiçbir zaman sitenin sağında ya da solunda geniş ve ilgi çekici reklamlar kullanmak istemediler. reklam anlaşmalarını yalnızca tüm twitter, kullanıcılarının göreceği tweetler atarak gerçekleştirecek şekilde yaptılar.
Bu sayede sponsorlu paylaşımlar olarak göze çarpan bu paylaşımlar sayesinde firmalar twitter kullanıcılarının tamamına hitap edebildiler. bunun yanı sıra tüm firmalar kendilerine ait bir twitter hesabı satın aldılar. bu hesap çerçevesinde de birçok kampanyalarını hesap üzerinden paylaştılar. ancak bu paylaşımları görebilmesi için kişilerin firmanın twitter hesabına üye olması gerekiyordu. bu aşamada firmalar, kendi sayfalarına üye olan kişilere de büyük indirimler yapmaya başladılar. bu sayede kullanıcı sayılarını arttırarak twitter üzerinden reklam paylaşımları yapma imkanı buldular.
Hem ülkemizde hem de dünyada twitter tarihçesi açısından diğer bir önemli nokta, siteyi ünlü isimlerin de kullanıyor olmasıydı. diğer paylaşım sitelerinde ünlüler için fan sayfaları kuruluyor olsa da yeterli etkiyi yaratmıyordu. ancak ünlülerin birer birer twitter kullandığını açıklamaya başlaması insanları siteye çeken bir diğer özellik oldu.
Bu aşamada insanlar twitter hesaplarından ünlü isimleri takip ederek istedikleri her an onlara mesaj atma şansı elde ettiler. tabi ki ünlü isimler her zaman yazılan iletilere cevap vermiyorlar ancak iletiyi atanlar tweetlerin ünlü isimler tarafından okunduğunu bilebiliyor. günümüzde ilgi çekici tweetlere de birçok ünlü cevap yazabiliyor. bu sayede insanlar daha rahat bir biçimde ünlü isimlerle buluşabiliyorlar.
Twitter tarihçesi içerisinde genellikle sanatçılar ve siyasetçiler yoğun bir biçimde twitter kullanıyor. sanatçılar yaptıkları fotoğraf paylaşımları, yeni çalışmaları ve gelecek programlarını sürekli olarak twitter üzerinden paylaşıyorlar. bu da kendileri için ücretsiz olarak reklam yapma anlamına geliyor. yaptıkları paylaşımların altına atılan yorumlara da cevap veren ünlüler kısa sürede yüksek sayıda üyeye sahip hayran kitleleri oluşturabiliyorlar. siyasetçiler de yaptıkları mitingler, görüştükleri halktan insanlar ve yaptığı icatların fotoğraflarını sürekli olarak sitede paylaşarak kendi reklamlarını yapıyorlar.
Bu sayede milyonlarca kişiye basit bir sistemle ulaşmış oluyorlar. bunun en önemli örneklerinden birisi olarak amerikan başkanı barack obama gösterilebilir. seçim döneminde twitter’ı çok aktif şekilde kullanan başkan, sonrasında da bu kullanıma devam etti ve günümüzde en çok takipçisi olan üçüncü kişi olarak twitter hesabını kullanmaya devam ediyor.
Birçok sitede olduğu gibi twitter da belirli dönemlerde kendisini geliştirmek zorundaydı. aksi halde sürekli aynı sistemin var olması belirli bir süre sonra insanları sıkabilirdi. bu doğrultuda da hashtag adında bir sistem getirildi. bu sistem “#” sembolüyle birlikte kullanılıyordu. twitter’da atılan ilk tweette de yer alan “#” sembolü ortak bir tartışma alanı yaratmak amacıyla kullanılıyordu.
Twitter tarihçesi içerisinde çok önemli bir yere sahip olan bu amblem, arkasından yazılan kısa metin ile birlikte bu alanı bir tartışma alanına çevirdi. attıkları tweet içerisinde hashtag amblemi ve belirlenen sayfa ismini yazan kişilerin iletileri bu sayfa üzerinde görülebilmeye başlandı. bu da birçok önemli olayın twitter üzerinden tartışılabilmesine olanak sağladı.