Son Dakika; İkinci El Arabalarda Satışlar Düşüşe Geçti!

İkinci el araba piyasasında eylül ayında, satışlar ağustos ayına göre düşerken, fiyatlar yükseldi. Salgın sebebiyle üretim krizinin etkisi ise hala sürüyor.

24.10.2021-15:18 - (Son Güncelleme: 24.10.2021-15:26) Son Dakika; İkinci El Arabalarda Satışlar Düşüşe Geçti!

Türkiye'de eylül ayında, hafif ticari araç piyasası bir önceki aya göre yüzde 19 azalarak 113 bin 964'e geriledi. Araç fiyatları ise yüzde 1,6 yükseldi.  Uzmanlar; "Asya'da tekrar gündeme gelen kapanmalar, ABD yaptırımlarıyla diğer üreticilerde görülen olağan dışı talep ve kapasite artırımlarının beklenenden daha yavaş ilerliyor olması krizin temel nedenleri olarak karşımıza çıkıyor." tespitini yaptı.

Uzmanlardan edinilen bilgilere göre Türkiye'de ikinci el online binek ve ticari araç piyasasının eylül ayı satışları, ağustos ayına göre yüzde 19 azaldı. Ağustos ayında 140 bin 608 araç satışı gerçekleşirken bu oran eylül ayında 113 bin 964'de kaldı.

SATIŞLAR 1 YILDA YÜZDE 25 DÜŞTÜ

Eylül ayında satılan ikinci el binek araçların sektördeki payı yüzde 83 olarak açıklanırken ticari araç satımı ise yüzde 17'de kaldı. Geçen yılın eylül ayına göre yüzde 40 düşüş gösteren satışlar, aynı yılın ilk dokuz ayına göre ise yüzde 25 azaldı.

LİDERLİK DİZEL OTOMOBİLLERDE

Türkiye'de ikinci el binek ve hafif ticari motor tipine göre, eylül ayında en yüksek payı 70 bin 164 satışla beraber pazarda yüzde 61.57 oranında yer edinen dizel otomobiller aldı. Dizel otomobilleri, 40 bin 436 satış ve yüzde 35,48 payla benzinli, 1.265 satış ve yüzde 1,11 payla oto gazlı otomobiller takip etti. Hibrit otomobillerin payı 1.795 satışla yüzde 1,58 ve elektrikli otomobillerin payı da 304 satışla yüzde 0,27 olarak belirlendi.

TEDARİK SORUNU ÜRETİCİYİ ZORLUYOR

Otomotiv sektörünün eylül ayı verilerine değinen Indicata Türkiye Satış Direktörü Aslı Göker, yaptığı açıklamada pandemi ve çip krizinin fiyatları yükselttiğine değinerek açıklamasında şu sözlere yer verdi; "Asya'da tekrar gündeme gelen kapanmalar, ABD yaptırımlarıyla diğer üreticilerde görülen olağan dışı talep ve kapasite artırımlarının beklenenden daha yavaş ilerliyor olması krizin temel nedenleri olarak karşımıza çıkıyor. AlixPartners tarafından yapılan araştırma sonucunda bu yıl küresel çapta otomotiv üretiminin 7,7 milyon azalacağı öngörülüyor. Krizin toplam otomotiv sektörüne verdiği bu yılki zararın yaklaşık 50 milyon dolar seviyesinde olması beklenmekte. Otomotiv şirketlerinin üst yöneticileri (CEO), çip krizinin 2022 yılında da devam edeceğini, krizin 2023'te çözülmesini beklediklerini belirtiyor. Çip krizine bağlı yeni araç tedarikinde yaşanan sıkıntı kısa ve orta vadede ikinci el pazarında talebin artacağını ve buna bağlı olarak fiyatların yukarı yönlü seyredeceğini gösterse de uzun vadede ikinci el araç pazarında da bulunurluk sorunu yaşanma ihtimali bulunuyor."

YORUM YAZ..
Modal