Mermer ihracatı yapan firmalara Suudi Arabistan tarafından SASO belgesi zorunluluğu getirilmiştir. Peki, SASO belgesi ne oluyor, nasıl alınıyor? SASO belgesi nereden alınır? Konuyla ilgili detaylar haberimizde...
SASO belgesi nedir?
SASO belgesi, Suudi Arabistan mermer ihracatı yapan firmalardan talep ettiği belgedir. Bu talebi oluşturan Suudi Arabistan'a SASO belgesi olmadan ihracat yapılamamaktadır.
SASO belgesi nasıl alınıyor?
SASO belgesi almak için ilk olarak ihracat yapılacak ürünlerin yasaya uygun olup olmadığı denetlenir ve SASO Belgelendirme süreci başlar. Ürünler konteynera yüklenmeden, belgeyi veren firmadan bir görevli gelerek denetim işlemlerini gerçekleştirir. Kontrol sağlandıktan sonra eksik bulunan kısımlar varsa bunların tamamlanması talep edilir. SASO Belgesi, kalite sertifikası olarak kullanılamamaktadır. Bundan dolayı da tüm yükleme işlemlerinden önce yeniden çıkartılması gerekiyor.
SASO Belgesi olmayan hiçbir firma Suudi Arabistan'a ihracat gerçekleştiremez. Bu belge olmadan Suudi Arabistan'daki müşteriniz gümrükte malları çekemez ve mallarınız gümrükte kalır. Hiçbir sorun yaşamadan ihracatınızı yapmanız için ürünlerinizin kalite belgelerinin eksiksiz olması, test dökümanlarının da güncel tutulması gerekiyor.
SASO Belgesi başvurularında istenen evraklar nelerdir?
SASO Belgesi başvurularında sizden talep edilecek evraklar şunlardır:
- Ürünlerin teknik bilgileri,
- Proforma faturası,
- Ürünlerin çek listesi,
- Ürünlerin kalite belgesi (CE Belgesi, TSE Belgesi),
- Ürünlerin test raporu.
Bu evraklarla birlikte SASO Belgesi alma talebinizi yetkili kurumlara gönderdiğinizde görevliler ürünlerinizin SASO standardı karşılığını bularak, kalite ve test raporlarını araştıracaklardır. Evraklarınız belge için yeterli bulunduğunda fiyat teklifi yapılır. Evraklarda eksiklik olduğunda veya test yapma ihtiyacı duyulduğunda kuruluş tarafından size bilgi verilir. Evraklarınızı ne kadar erken gönderirseniz başvuru süreciniz o kadar hızlanır.