Rusların hangi kafayla çekindikleri belli olmayan fotoğrafları sosyal medyada fenomen oldu.
Rus arkadaşlık sitelerinde paylaşılan bu görüntüler sosyal medya üzerinden dünyaya yayıldı. fotoğrafların ortak noktası ise çekilenlerin ne yapmaya çalıştığının tam olarak anlaşılamaması!
Alışkanlıklarımızın değiştiği ve bilgi tüketiminin olanca hızla gerçekleştiği günümüzde en çok merak edilen sorulardan biri “sosyal medya nedir?” sorusudur. herkesin kendine göre yorumladığı ve bir anlam kattığı sosyal medya, genel anlamıyla hayatımızı kolaylaştıran ve hızlandıran öğelerden oluşan bilgi ve içerik platformu diyebiliriz.
Sosyal medya; en genel anlatımla yeni nesil web teknolojilerinin getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla yakalanan eş zamanlı bilgi paylaşımının takip edildiği dijital platformdur.
Bir çok insanın mobil ve online olduğu dijital çağ da paylaşım ve iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma zemini yaratan sosyal medya, kişi ve birey iletişiminin yanında marka ve kurum konumlandırması açısında da son derece önemlidir. sağladığı etkileşim açısından, eğitim , araştırma ve bilgi sağlama anlamında da kapılarını ardına kadar açmaktadır.
İşte rusların o fotoğrafları...
Transmedia dediğimiz dönüşüm, “çağımız teknolojisi ile hayatımıza giren dijital mecranın, diğer geleneksel mecraların yerini alması” tahmin edilenden daha hızlı olacağa benziyor. bu dönüşüme ayak uydurabilen kurum/markalar yakaladıkları ivme ile önümüzdeki 10 senenin yatırımını sağlamış olacaklar. ta ki bu dönüşüm yerini yeni iletişim platformlarına bırakana kadar.
Sosyal medya geleneksel mecralardan farklı olarak yaşayan bir platformdur. gazete, tv ve diğer basılı mecralardan en büyük farkı eş zamanlı bilgi paylaşımıdır.
Çift yönlü iletişimin getirdiği etkileşim seviyesi geleneksel medyanın çok ilerisindedir. bu yüzden günümüzde markalar tarafından sıkça tercih edilmektedir. her geçen sene dijital kanallara ayrılan bütçe oranları yükselmektedir.
Sosyal medya, kullanıcı odaklıdır ve bir sınırlama olmaksızın herkesin söz hakkı vardır. doğru kullanıldığında gücü ve etkisi tartışılamaz. özellikle markalar açısından çeşitli faydalar sağlayan sosyal medya’nın bireyler üzerinde de olumlu veya olumsuz etkileri mevcuttur.
Yeni bir oluşum olarak düşündüğünde sosyal medyanın toplum üzerinde de etkisi büyüktür ve ülkeler arası kültür ile yaşam şartlarına bağlı olarak kullanım oranlarında da farklılıklar gözlemlenir. ülkemizde sosyal medya kullanım oranları yükselmeye devam etmektedir. son istatistiklere göz attığımızda türkiye sosyal medya kullanım oranlarında avrupa sıralamasında yer almaktadır.
Sosyal medya’da bilgi paylaşımı hiçbir maliyet gerektirmeden gerçekleşir ve anında çok geniş kitlelere ulaşır. sosyal medya için iletişimin gücü benzetmesini de yapabiliriz.
Sosyal medya sayesinde, sosyal medya uzmanı, içerik yöneticisi, topluluk yöneticisi gibi onlarca yeni iş tanımı oluşturmuş ve onbinlerce kişiye istihdam sağlamıştır.
Anlık bilgi akışına yeni bir boyut kazandırılmış, her yeni gelişmeden çok daha hızlı haberdar olabilmemiz sağlanmıştır. artık borsayı yakından takip eden insanlar bile televizyonları değil twitter’ı takip eder oldular.
Sosyal medya tabakalar arasındaki sınırları kaldırdı. artık yaşadığı bölgede elektrik kesintisi yaşayan bir bire, ilgili bakana tweet atıp sesini duyurabiliyor. belki de ömrünüz boyunca karşılaşamayacağınız insanlarla arkadaş olabiliyorsunuz.