Rötar yapan havayolu şirketleri yolcuya tazminat ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yönetmeliği değiştirdi: Yolcunun varış yerine 3 saat ve daha geç ulaşması halinde işletme tazminat ödemek zorunda kalacak.

10.12.2024-10:11 - (Son Güncelleme: 10.12.2024-10:11) Rötar yapan havayolu şirketleri yolcuya tazminat ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarını güçlendiren çok önemli bir düzenlemeyi hayata geçirdi. Değişiklikle, rötar yapan havayolu şirketleri, uçuşlarının gecikmesi nedeniyle mağdur olan yolcularına tazminat ödeyecek. 

Yönetmelikteki değişiklik, SHGM’nin "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik" (SHY-YOLCU) kapsamında, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle üç saatten fazla gecikmesi durumunda uygulanacak tazminat miktarlarını belirliyor.

Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeyle rötar süresi üç saati geçerse ve yolcu planlanan varış yerine gecikmeli olarak ulaştırılırsa şirketler tazminat ödeyecek. 

Yeni tazminat tutarları belirlendi

Yapılan değişikliğe göre, iç ve dış hat uçuşlarında yaşanan gecikmelere bağlı olarak ödenecek tazminat miktarları şöyle olacak:

İç hat uçuşları: 100 Euro

Dış hat uçuşları:

Bin 500 kilometre veya daha kısa mesafedeki uçuşlar için: 250 Euro

Bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arasındaki uçuşlar için: 400 Euro

3 bin 500 kilometreden uzun mesafedeki uçuşlar için: 600 Euro

Tazminat miktarlarının Türk Lirası cinsinden karşılıkları, ödeme günü itibarıyla Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak.

YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal