Önemli yatırımlarla Rize'nin potansiyeli yukarı taşınırken kara yollarındaki yeniliklerle şehir içi, bölgesel ve uluslararası ulaşım konusunda da ilerleme kaydediyor.
Türkiye'yi Kafkaslar, Orta Asya ve İran'a açılan ana güzergah üzerinde konumlanan Rize, deniz ve kara yolları ulaşım imkanlarıyla kalkınmada ilk sırada yer alan illerden biri.
RİZE'NİN POTANSİYELİ ARTIRILIYOR
Hayata geçirilen önemli kara yolu yatırımlarıyla Rize'nin potansiyeli artırılırken aynı zamanda şehir içi, bölgesel ve uluslararası ulaşım standardı da artırılıyor.
Rize'yi Erzurum'a bağlayan tek yol standardındaki güzergahın Karadeniz Sahil Yolu İyidere konumundan İkizdere ilçesi çıkışına kadar uzanan kesimi, 37,9 kilometre uzunluğunda, 2x2 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak projelendirildi.
Karadeniz ile Doğu Anadolu arasında yaz-kış ulaşım sağlayan Ovit Tüneli'nin de yer aldığı kuzey-güney aksında bulunan proje bünyesinde, toplam 10,6 kilometre uzunluğunda 6 çift tüp tünel, toplam 177 metre uzunluğunda 4 tek köprü, 992 metrelik 6 çift köprü ve 2 köprülü kavşak bulunuyor.
Öncesinde yapılan çalışmalar ile 27,2 kilometrelik kesimi bitirilen projede, 850 metrelik çift tüplü Hurmalık-1 Tüneli, 720 metrelik Hurmalık-2 Tüneli ile Hurmalık-1 giriş-çıkış köprüleri ve bağlantı yollarından oluşan 3,6 kilometrelik kesim de trafiğe açılarak, yolun toplamda 30,8 kilometrelik bölümü bölünmüş yol standardında tamamlandı.