Geçtiğimiz Salı günü bir toplantı gerçekleştiren Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, toplantıda piyasadaki incelenen 161 dosyadan 139'u mevzuata aykırı bulundu. Bu kapsamda, tüketicileri aldatan, yanıltan ve tecrübe ile bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalar için toplam 28 milyon 884 bin 143 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.
94 milyon lira para cezası kesildi
Haber7’de yer alan habere göre; Ticaret Bakanlığı'ndan gelen bir açıklamaya göre, Reklam Kurulu, yılın ilk 3,5 ayında toplam 639 dosyayı görüşüp değerlendirdi. Bu süreçte, aldatıcı reklamlar veya haksız ticari uygulamalar içeren 554 dosya için durdurma cezası uygulanırken, toplamda 94 milyon 139 bin 110 lira idari para cezası kesildi.
Açıklamada, indirimli satış kampanyalarının dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de yaygın bir pazarlama stratejisi olduğuna dikkat çekilerek, çevrimiçi alışveriş kanallarının artmasıyla birlikte bu tür kampanyaların sıklığının ve çeşitliliğinin arttığı belirtildi. Ancak, tüketicileri aldatıcı veya yanıltıcı reklamların ve uygulamaların da arttığına vurgu yapıldı.
Bu bağlamda, indirimli satış reklamları ve uygulamaları üzerinde yapılan incelemelerin devam ettiği ve Nisan ayı kurul gündeminde görüşülen dosyaların sonuçlandırıldığı ifade edildi. Yılın ilk dört ayında Reklam Kurulu tarafından 51 indirimli satış dosyası için durdurma cezası ve toplamda 11 milyon 457 bin 805 lira idari para cezası verildiği belirtildi.