Reklam Kurulu’ndan ceza yağmuru! 157 dosyada mevzuata aykırılık tespit etti: Toplamda 48 milyon lira ceza kesildi!

Reklam Kurulu, şubat ayı toplantısında 185 dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunarak, bu dosyalardan 157'sini mevzuata aykırı buldu. Tüketiciyi aldatıcı nitelikteki reklamlara karşı kararlı bir duruş sergileyen kurul, bu reklamlar nedeniyle toplamda 24 milyon lira ceza kesti. Yılın ilk iki ayında Reklam Kurulu tarafından uygulanan ceza tutarı ise yaklaşık 48 milyon lirayı buldu.

26.02.2024-10:03 - (Son Güncelleme: 26.02.2024-14:45) Reklam Kurulu’ndan ceza yağmuru! 157 dosyada mevzuata aykırılık tespit etti: Toplamda 48 milyon lira ceza kesildi!

AA’nın paylaştığı bilgilere göre, Reklam Kurulu'nun şubat ayındaki toplantısında, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulamalar nedeniyle işletmelere toplamda 24 milyon 16 bin 573 liralık para cezası uygulandı. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Kurul tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamaları inceledi. Toplamda 185 dosyanın görüşüldüğü toplantıda, 157 dosyanın mevzuata aykırı bulunduğu belirtildi. Reklam ve ticari uygulamalara yönelik durdurma cezası ile birlikte 24 milyon 16 bin 573 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. 

Reklam Kurulu, bu yılın ilk iki ayında 345 dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunarak, tüketicileri aldatan, yanıltan veya tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklam ve haksız ticari uygulamalara toplamda 47 milyon 900 bin 904 lira idari para cezası uyguladı. Açıklamada, 296 dosyanın durdurma cezası ile cezalandırıldığı ve 47 milyon TL'nin üzerinde idari para cezasının kesildiği belirtildi. 


Sağlık hizmetlerine aykırılığın cezası: 9 milyon 126 bin TL

Reklam Kurulu, yaptığı açıklamada özellikle mevsimsel değişikliklerle birlikte tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamların artmasıyla birlikte, özellikle takviye edici gıdalar, gıda ve kozmetik ürünler gibi doğrudan tüketicilerin kullanımına yönelik Sağlık beyanı içeren ürün reklamları ve sağlık hizmetlerine ilişkin reklamları titizlikle takip ettiğini ve incelediğini belirtti. Bu kapsamda sağlık beyanı içeren ürün ve hizmet reklamlarına sıkı bir denetim uygulandığı ifade edildi.

Reklam Kurulu'nun yaptığı açıklamaya göre, sağlığı tehdit eden, tüketicileri yanıltan ve kamu sağlığını riske atan reklamlara karşı müeyyide uygulamaya devam ediyor. Bu kapsamda, mevzuata aykırı bulunan 47 dosya için toplamda 9 milyon 126 bin 735 lira idari para cezası uygulandı. Kurul, tüketicilerin sağlığını etkileyen ve yanıltan reklamlara karşı sıkı bir denetim politikası izlemeye devam edeceğini belirtti.


Bakanlık, ‘2023 Yılı Takviye Edici Gıda Reklamları Raporu’ Yayımladı

Türkiye'de sağlık ve tüketici güvenliğini korumak adına önemli bir rol üstlenen Bakanlık, "2023 Yılı Takviye Edici Gıda Reklamları Raporu"nu hazırlayarak kamuoyuyla paylaştı. Rapor, takviye edici gıda reklamlarına yönelik mevzuat ve sektör analizini sunarken, Bakanlık tarafından şu açıklama yapıldı:

"Pandemi sürecinin yol açtığı toplumsal kaygı ve beraberindeki hızlı dijitalleşme ile takviye edici gıdalar başta olmak üzere sağlık beyanıyla satışa sunulan ürünler hakkında tüketici aleyhine bilgi asimetrisi oluştuğu gözlemlenmiştir. Bu bağlamda, sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile sosyal medya etkileyicilerinin (influencerlar) tanıtımlarının olumsuz etkileri göz önünde bulundurularak hem tüketicilerimizin takviye edici gıda reklamlarına ilişkin farkındalıklarının artırılması hem de sektör aktörlerine yol göstermek amacıyla anılan rapor kamuoyuyla paylaşılmıştır."


YORUM YAZ..
Modal