Ramazan öncesinde marketlerdeki ürünlerde adeta zam yağmuru
görüldü. Mart ayında marketlerdeki 40 ürünün 34’ünün fiyatı artarken üretici
ile market arasında fiyat makası 5 katından yükseğe çıktı. TZOB verileri doğrultusunda
markette en fazla fiyat düşüşü yüzde 18.93 ile pırasada yaşandı.
Fiyat artışı 5 katı geçti
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi
Bayraktar, geçtiğimiz Mart ayında üretici ile market arasında meydana gelen fiyat
farkının 5 katı geçtiğini ve markette yer alan 40 ürünün 34'ünün zam kurbanı
olduğunu, kalan 6 ürün fiyatının ise azaldığını belirtti.
Mart ayında üretici-market fiyat farkında ilk sırayı yüzde
456.81 ile elmanın alırken, 3 üründe fiyat farkı yüzde 300'ün üzerinde, 7
üründe ise yüzde 200'ün üzerinde olduğu saptandı. Marketlerin zam şampiyonunun
yüzde 157.55 ile kuru soğan olarak belirlendiğini aktaran Bayraktar, kuru
soğanı yüzde 74.58 ile karnabahar, yüzde 62.59 ile kuru kayısı, yüzde 50.43 ile
patlıcan ve yüzde 49.61 ile domatesin izlediğini aktardı.