Pandemi Döneminde Rekor Kıran Sektörler Belli Oldu! Zirve Online Yemek Sektöründe

Salgın ile beraber artan online harcamalarda en büyük sıçramalardan birini online yemek sektörü yaptı.

25.10.2021-11:17 - (Son Güncelleme: 25.10.2021-16:40) Pandemi Döneminde Rekor Kıran Sektörler Belli Oldu! Zirve Online Yemek Sektöründe

2021 yılının ilk 10 ayında online yemek sektörü yüzde 50 büyüyerek, 6,1 milyara yükseldi. Ticaret Bakanlığı’nın paylaştığı verilere göre, pandemi yılı olan 2020 yılında, online satışlarda ciddi bir artış yaşanmıştı. 2020 yılında dijital pazarlarda en fazla büyüme yüzde 49,6 ile yemek sektöründe yaşandı. Yemek sektörünü oyuncak ve hobi araçları yüzde 45 ile takip ederken, moda ve giyim yüzde 42,5, mobilya ve ev aletleri yüzde 42,2 olarak kayıtlara geçerken, elektronik sektörü ise yüzde 40,8’e yükseldi.

KİŞİ BAŞI YILLIK 450 LİRA HARCANDI

Online yemek sektörü, salgın dönemiyle birlikte yükselişe geçerken 2020 yılında toplam 17,8 milyon yemek siparişi alındı. Bu siparişlere 8 milyar 21 milyon lira ödendi. Bu verilere göre bir kişi yıllık ortalama 450 lirasını online siparişe harcamış oldu.

YEMEK SEKTÖRÜNÜN BÜYÜMESİ 2021 YILINDA DA DEVAM EDİYOR

Ticaret Bakanlığı yetkilileri yaptığı açıklamada, yılın ilk 10 ayında online yemek sektörünün 161 milyar lira büyüdüğünü duyurarak, açıklamalarına şu şekilde devam etti;  “161 milyar liralık toplam pazarda 6,1 milyar TL düşük bir pay olarak gözükse de online yemek sektörü, e-ticarete karşı mesafeli duran milyonlarca kişinin dijital alışveriş dünyası ile ilk kez tanışmasına vesile oldu. Bu açıdan online yemek sektörünün gelişmesi, sektörün geneline de olumlu etki ediyor. Son dönemlerde sektöre yeni oyuncuların girmesi, yoğun reklam kampanyalarıyla online yemek sektörünün 2021 cirosu 15 milyar liraya yaklaşacaktır.”

OKULLARIN AÇILMASI SEKTÖRE CAN VERDİ

Türkiye Yemek Sanayicileri Dernekleri Federasyonu (YESİDEF) Başkan Yardımcısı ve İstanbul Yemek Sanayicileri Derneği Başkanı Sedat Zincirkıran okulların açılmasıyla birlikte sektörün büyümesinin devam edeceğini vurguladı. Okullara yapılan hizmetlerde salgın tedbirlerinin en yüksek seviyede olduğunu belirten Sedat Zincirkıran, büyük bir kitleye hitap eden online yemek sektöründe çalışacak eleman bulmanın zor olduğunu aktardı. Zincirkıran sözlerini şu şekilde noktaladı; "İstihdam açısından da önemli bir sektörüz ancak kısa çalışma ödeneği uygulamasının sona ermesiyle birlikte personelin yeniden full time işe dönmesinde problem var. İnsanlar tekrar işlerine dönmek istemedi. Yaşanan bu hareketlenmeyle birlikte sektör olarak ciddi personel arayışımız var. Mutfak, servis personeli, aşçı ve hatta vasıfsız eleman ihtiyacımız bulunuyor. Vasıfsız eleman dahi bulmakta zorlanılıyor. Sektörde hareketlenme yaşandı ama personelin geri dönüşünde problem yaşıyoruz." Zincirkıran, sektörün en önemli girdisi olan gıda fiyatlarında yaşanan artışlara ilişkin de "Pandemi süreci nedeniyle gıda fiyatlarında artışlar yaşanırken buna bir de kuraklık eklendi. Sektör olarak değişken fiyatlarla karşı karşıya kaldık. Bu fiyat gelişmeleri sektörü zorluyor." 

YORUM YAZ..
Modal