Çinli markaların devlet destekleri sayesinde fiyat avantajıyla öne çıktığı Türkiye otomotiv pazarında, liderlik mücadelesi giderek sertleşiyor. Geçen hafta yürürlüğe giren %40 ek Gümrük Vergisi, bu rekabette belirleyici bir rol oynayacak. 2021'de Türkiye otomotiv pazarında liderliği elde eden Renault, yeni model atağı ile yeniden zirveye oturmayı hedefliyor. Mayıs ayında hem binek otomobilde hem de toplam pazarda lider olan Renault, yıl sonu liderliği için iddialı.
Renault'nun yeni D-SUV modeli Rafale'nin tanıtımında konuşan MAİS A.Ş. CEO'su Berk Çağdaş, "Mayıs ayındaki liderliğimizi devam ettirmek istiyoruz. Renault Grubu markaları olarak ciddi bir pazar payımız var. Bursa'da üretilecek yeni araçların üçü SUV olacak. Rafale ile beraber 4 yeni model geliyor. Türkiye'de üretilen Renault Duster ise en önemli rekabetçi ürünümüz olacak. Hedefimiz SUV pazarda lider olmak" dedi. Çağdaş, "2024 yılını lider bitiririz" ifadeleriyle iddialarını vurguladı.
Renault, Türkiye'de üreteceği modellerle güçlü bir model gamına kavuşmayı hedefliyor. Çağdaş, "Yeni Rafale ile ürün yelpazemiz daha da genişleyecek. Ürünlerimiz %95-96'sı gibi geniş bir kitleye hitap edecek" dedi.
Renault'nun ürün gamının en üstünde yer alacak olan yeni modeli Rafale, coupe SUV tasarımı, gösterişli hatları ve hibrit motorlarıyla eylül ayında Türkiye pazarına sunulacak. Rafale, E-Tech hibrit sistemi ve CMF-CD platformunu kullanarak, markanın amiral gemisi olacak. Yeni modelde 3 silindirli, 1.2 lt benzinli motorla eşleştirilen 200 beygir E-Tech tam hibrit sistem ve E-Tech 4×4 300 beygirlik bir versiyonu bulunuyor.
Renault, yeni modelleri ve stratejik hamleleriyle Türkiye otomotiv pazarında liderliği hedefliyor. Çinli markalara getirilen ek Gümrük Vergisi, bu yolda önemli bir avantaj sağlayacak. Berk Çağdaş'ın açıklamaları ve Renault'nun planları, markanın 2024 yılını lider tamamlamak için tüm gücüyle çalıştığını gösteriyor.