Küresel ticarette yeni bir krize yol açan Kızıldeniz saldırıları sebebiyle ticaret gemilerinin rota değiştirmesi, maliyetlerin artmasına ve nakliye sürelerinin uzamasına sebep oldu.
Konteyner gemilerinin rotalarını değiştirmesiyle birlikte, nakliye maliyetleri artarken taşıma süreleri de uzuyor. Bu durum, tedarik zincirindeki aksaklıkları beraberinde getirerek enflasyon endişelerini yeniden gündeme taşıyor.
Uzmanlara göre, Kızıldeniz'deki ticaretin bir yıl boyunca kesintiye uğraması, enflasyonda en az yüzde 2'lik bir artışa neden olabilir.
Saldırılar nedeniyle otomobil fabrikalarının kapanmasıyla birlikte, moda sektöründe de ertelemeler başladı.
Fabrikalar teker teker kapanıyor
NTV’nin yer verdiği habere göre; Elektrikli araç üreticisi Tesla, Berlin yakınlarındaki fabrikasını 11 Şubat'a kadar sevkiyat gecikmeleri nedeniyle kapatma kararı aldı.
İsveç merkezli otomobil üreticisi Volvo, Belçika'nın Ghent kentindeki montaj hattını bu ay üç gün boyunca durdurdu.
Suzuki'nin Macaristan'daki fabrikası, Japonya'dan gelen motor ve diğer parçalardaki gecikmeler sebebiyle bir hafta süreyle üretime ara verdi.
Moda sevkiyatları erteleniyor
Marks & Spencer, Kızıldeniz'deki kriz nedeniyle yeni koleksiyonlarını geciktireceğini açıkladı.
Amerikan Giyim ve Ayakkabı Birliği CEO'su Steve Lamar, ABD'ye ithal edilen giysi ve ayakkabının yaklaşık yüzde 20'sinin Süveyş Kanalı üzerinden geldiğini kaydetti.
Avrupa'ya gönderilen giysilerin yüzde 40'ı ve ayakkabıların yüzde 50'si ise Kızıldeniz üzerinden taşınıyor.