21.03.2021-13:23 (Son Güncelleme:04.09.2021-17:21)


1

Kazalarda yerel otoriteler ile pek çok havacılık otoritesi aynı anda hareket geçerek iş ortaklığı yapsa da genel olarak, NTSB (National Transportation Safety Board), FAA (Federal Aviation Administration) ile ICAO (International Civil Aviation Organisation) kazaların değerlendirilmesi, neticelere bağlanması ve regülasyonlarla engellenmesi süreçlerinde en etkili kurumlar.



2

1977 YILINDA EN ÖLÜMCÜL KAZA GERÇEKLEŞTİ

1977 YILINDA EN ÖLÜMCÜL KAZA GERÇEKLEŞTİ

En çok can kaybının olduğu kaza, 1977'dea İspanya'ya ait Tenerife Havalimanı'nda meydana geldi. Pist üzerinde KLM'e ait Boeing 747 ile, Pan Am havayollarının başka bir Boeing 747'nin çarpışmasıyla 583 kişi hayatını kaybetti. Kalkış yapmak için sırasını beklerken ve yanlış anlama sebebiyle kalkış yapan KLM uçağının, o esnada yeni inmiş ve pistten ayrılmamış olan Pan Am uçağına çarpması sonucunda meydana gelen bu kazada, KLM kaptan pilotunun yorgun olması ve rötarlar sebebiyle telaşlı olduğu, bu stresle, kuleden kalkış izni gelmeden kalkış yaptığı bilgisi geldi. Hava trafik denetim merkezinden gelmiş ama "kalkış izni" olarak değerlendirilemeyecek bir mesajı kalkış izni olarak değerlendiren Hollandalı kaptan pilot, bu kaza ile havacılık tarihinin en üzücü sayfasına adını yazdırdı. Bu kaza neticesinde sorumluluğu kabul etmeye mecbur kalan Hollanda otoriteleri yolcu yakınları için toplamda 110 milyon (bugünkü ederi 464 milyon dolar) tazminat ödemesi yaptı.



3

1985'TEKİ KAZADA 520 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

1985'TEKİ KAZADA 520 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

Japon Havayollarına ait Boeing 747 türü uçağın, Haneda Havalimanı ve Osaka Uluslararası Havalimanı arasında gerçekleştirdiği iç hat uçuşu sırasında meydana geldi ve 520 kişi hayatını kaybetti. Uçakta meydana gelen ani basınç kaybı nedeniyle uçağı denetlemeyi sağlayan hidrolik sistemlerim kullanılamaz duruma gelmesiyle meydana gelen bu kaza, Japon Uçak Kazaları Soruşturma Komisyonu aracılığıyla uçağın daha önce gerçekleştirilen hatalı bir servis ve bakım neticesi meydana geldiğine bağlandı. Uçağın, kazadan yedi sene önce iniş esnasında gerçekleştirdiği düşük düzeyde bir kazanın ardından gördüğü Boeing'in bakım ölçümleri dışı tamir, uçakta kalıcı hasar oluşturmuş bu da sonraki kazayı beraberinde getirmişti.



4

1996'DA HAVADA ÇARPIŞMA

1996'DA HAVADA ÇARPIŞMA

Havada 2 uçağın çarpışmasıyla meydana gelen en büyük kaza 1996'da meydana geldi. Delhi-Dhahran uçuşunu gerçekleştiren Suudi Arabistan Havayolları'na ait Boeing 747 türü uçağı ile Çimkent-Delhi uçuşunu gerçekleştiren Kazakistan Havayolları'na ait Ilyushin II-76'nın Delhi'nin batı bölgesinde havada çarpışmaları sebebiyle 349 kişi hayatını kaybetti.



5

UÇAKLARLA TERÖR SALDIRISI:2001

UÇAKLARLA TERÖR SALDIRISI:2001

Havacılık tarihinin tuhaf hadiselerinden biri de 11 Eylül 2001 tarihinde meydana geldi. Kaza sınıfında görülmeyen hadisede, 2 uçağın New York'ta bulunan Dünya Ticaret Merkezi'nin ikiz kulelerine, uçağı kaçıran teröristlerin denetiminde bilinçli bir şekilde çakılmasıyla, net sayılar kesin bir şekilde bilinmemekle beraber 157 uçak yolcusu, terör eylemini yapanlar ile 343 itfaiye görevlisi dahil olmak üzere iki bin 750'nin üzerinde insan öldü.



6

1974: THY UÇAĞINDA CİDDİ KAYIP

1974: THY UÇAĞINDA CİDDİ KAYIP

İstanbul-Londra uçuşunu gerçekleştiren McDonnell Douglas DC-10 türü yolcu uçağı, 3 Mart 1974 tarihinde Paris Orly Havalimanı'nda bir duraklama olmasının akabinde Londra için yeniden havalandıktan kısa bir zaman Ermenonville ormanlarına düştü. Korkunç kazada 346 kişi hayatını kaybetti.



7

2009'DA İNİŞTE ERKEN KESİLEN GAZLA DÜŞTÜ

2009'DA İNİŞTE ERKEN KESİLEN GAZLA DÜŞTÜ

Türk Hava Yolları'nın (thy) 1951 sefer sayılı uçuşu ile 25 Şubat 2009 saat 08.22'de İstanbul'dan kalkış yapan 'Tekirdağ' adlı Boeing 737-800 türü uçak, Amsterdam Havalimanı Schiphol'a iniş yaparken bir tarlaya düştü. Darbe sonucunda uçağın gövdesi üçe ayrıldı. 9 kişi hayatını kaybetti, 120 yaralandı.

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR