Öğretmenler, ilginç olaylar, sosyal medya konularıyla ilgili detaylar foto galerimizde.
Öğretmenin öğrencilerine yaptıkları mideleri bulandırdı
Öğrencileriyle zorla birlikte olan öğretmen dünyayı ayağa kaldırdı.
Kolombiya'da ismi yokasta maestra olarak açıklanan 40 yaşındaki kadın öğretmen, 16 - 17 yaş arasındaki erkek öğrencilerine müstehcen fotoğraflarını gönderip kendisiyle birlikte olmaya zorladı.
Birlikte olmamaları halinde öğrencilerini sınıfta bırakmakla tehdit eden öğretmen, tutuklandı.
Öğretmen derslerine yardımcı olacağını söyleyerek yaşaları 16 ve 17 arasında değişen öğrencilerden telefon numaralarını aldıkta sonra, öğrencilere whatsapp üzerinden müstehcen fotoğraf gönderip birliktelik teklif etti.
Kolombiyalı öğretmen iç çamaşırlı fotoğrafını gönderdiği öğrencilerini birliktelik için evinde davet etti. gelmeyi kabul etmeyen öğrencileri ise sınıfta bırakmak ile tehdit etti.
İşte öğrencilerine zorla sahip olan sapık öğretmenin fotoğrafı...
Öğrencilerden birinin babası, oğlunun telefonunu karıştırırken öğretmene ait fotoğrafları görünce olay ortaya çıktı. hakkında soruşturma açılan öğretmen görevden alınıp cezaevine kondu. öğretmen 40 yıl hapis cezası ile yargılanıyor.
Öğrenci öğretmen ilişkisi nasıl olmalı?
Bazı çocuklar mevcut öğrenme ve algılama yetersizliklerini sınıfta yaramazlık yaparak, sürekli kavga ve huzursuzluk çıkararak bastırmaya çalışabilirler.
Normalde bu çocuklar yüzeysel bir bakış açısıyla; huysuz, kavgacı, tembel, derslere ilgisiz ve disiplinsiz bir tanımlama ile ifade edilebilirler. hâlbuki bu çocukların arka planında bir disleksi sorunu ya da hiperaktivite-dikkat eksikliği gibi hastalık tabloları olabilir.
Her şeyden önce sorun yaşayan ya da yaşatan öğrencilerle sınıf içerisinde değil, bireysel olarak görüşülmelidir. onları, arkadaşlarının içerisinde azarlamak hem özgüvenlerini sarsar hem de çocuğu öğrenilmiş çaresizlik psikolojisine sokabilir.
Öğretmenler, tedavi ile tamamen düzelebilen bu tabloları, dikkatli bir gözle belirleyip profesyonel yardım için yönlendirmelidirler. aksi takdirde, toplum için çok yararlı olabilecek bu bireylerin, topluma zararlı sosyopat kişilere dönüşmesine neden olabilirler.
Aslında kötü öğretmen, öğrenci yoktur. öğretmen ve öğrenci arasında iyi veya kötü ilişki vardır. ancak iyi ya da kötü ilişki kurulması, öğrencinin değil öğretmenin sorumluluğundadır. öğretmen öğrencisi ile arasındaki kötü ilişkiden dolayı hiç bir mazeret ileri sürmemelidir. eğer düzeltemeyeceği bir problem var ise aile işbirliği ile profesyonel yardım almaktan çekinmemelidir.
Ögretmen, nefret edilen biri değil, sevilen, sınıfta sürekli aranan ve beklenen biri olmalıdır. bir okulda, okul müdürü tarafından sergilenen liderlik ne kadar önemli ise, sınıfta öğretmen tarafından sergilenen liderlik, bir o kadar önemlidir.
Öğretmen, sınıfta öğrencilere bilgi-beceri-tutum kazandırmanın yanında, onlara sevgi, saygı, mutluluk, hoşgörü, bağlılık, arkadaşlık, iyi geçinme, disiplin, düzen gibi kavramları da kazandırmalıdır.
Her şeyden önce öğretmenlerin derslerini ilginç hale getirmeleri, onlarda öğrenme isteği uyandırmaları, onların biraz çaba ile sürekli başarabilecekleri hedefler koyarak, mücadeleci ve araştırmacı bir kimlik kazandırmaları gerekmektedir.
Malesef eğitim sistemimizde başarı düzeyi; matematik zekâya, yani ıq ye göre şekillenmektedir. hâlbuki asıl hayat başarısı, sosyal zekâya yani eq (emosyonel=duygusal zeka) ye bağlıdır. ıq sonradan çok fazla geliştirilip yükseltilemez çünkü kalıtsal özellikler taşır ama duygusal zekâ, kesinlikle sonradan geliştirilip yükseltilebilir. bu öğretmenin yeteneğine bağlıdır.