9 Haziran 2021 tarihi itibariyle vadesi geldiği halde ödenmemiş veya ödeme süresi henüz dolmamış olan öğrenim ve katkı kredisi borçları yapılandırılabilecek. 7326 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Kanun kapsamında olan karara göre , 9 Haziran 2021 itibarıyla vadesi geldiği halde ödenmemiş ya da ödeme süresi henüz geçmemiş öğrenim ve katkı kredisi borcu olanlar bunları yapılandırabiliyor. Bu yapılandırmanın son günü ise 31 Ağustos 2021 olarak belirlendi. Bu tarihten sonra borçlar yapılandırılmayacak. Yani öğrenim ve katkı kredisi borçlarının yapılandırılması için son 9 gün.
Yapılandırma kapsamına giren öğrenim ve katkı kredisinin borç asılları ve gecikme zammı yerine, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi oranı esas alınarak güncel tutar ödenirse birikmiş gecikme zammının tamamı ödenmeyecek.9 gün sonra sona erecek yapılandırmada, yapılandırılan borçlar peşin ya da taksit halinde ödenebilecek.
Taksit istenirse 6,9,12 veya 18 taksitte ödeme seçenekleri var. İlk taksitin 30 Eylül 2021’e kadar ödenmesi gerekiyor. Geri kalan taksitler ise ilk taksitin ödendiği tarihi takip eden ikişer aylık dönemler halinde ödenecek.
Taksitle ödeme durumunda, taksit sayısına göre tutar belli oranlarda katsayılar uygulanarak tahsil edilecek. 6 taksitte yapılacak ödemelere 1,09 oranında; 9 taksitte 1,135 oranında, 12 taksitte 1,18 oranında, 18 taksitte ise 1,27 oranında katsayılar uygulanacak.
Taksitle ödeyenler eğer ilk taksit tam ve zamanında ödenmesi ve ikinci taksitlerin tamamının da 30 Kasım 2021’ kadar ödenmesi durumunda, Yİ-ÜFE oranları esas alınarak hesaplanan tutarda yüzde 50 oranında indirim yapılacak ve bu tutara katsayı uygulanmayacak.
Peşin yapılacak ödemelerde ise borçların tamamı 30 Eylül 2021 tarihine kadar ödenirse borca katsayı uygulanmayacak ve Yİ-ÜFE oranları esas alınarak hesaplanan tutardan yüzde 90 indirim yapılacak.
Yapılandırma başvuruları Gelir İdaresi Başkanlığının ‘www.gib.gov.tr’ ve ‘ivd.gib.gov.tr’ adreslerinden kullanıcı kodu, şifre, e-devlet şifresi veya kayıt olunarak yapılabiliyor. Aynı şekilde e-Devlet üzerinden de ‘www.turkiye.gov.tr’ adresinden İnteraktif Vergi Dairesi’ne girilerek bağlı olunan vergi dairesine şahsen ya da posta yoluyla ya da diğer vergi daireleri aracılığı ile yapılabiliyor.
Başvurular yazılı olarak da yapılabiliyor. Bu durumda taahhütlü posta veya APS ile gönderildiğinde postanın verildiği tarih, adi posta ile gönderilirse ise tahsil dairesinin kayıtlarına intikal ettiği gün başvuru tarihi olarak dikkate alınacak. Bu sebeple postanın yollandığı tarihlere dikkat edilmesi gerekiyor.