Türkiye’de milyonlarca insan geçim derdiyle uğraşırken, Filistin’de çocuklar açlıkla mücadele ederken Nusr-Et’in dev bir pirzola maketini sokaklarda gezdirip bunun reklamını yapması tepkilere neden oldu.
Şirketin dev bir pirzola maketini araç üzerinde sergileyerek yaptığı PR çalışması, hem ekonomik krizle mücadele eden vatandaşlar hem de Filistin’deki insani krizlere dikkat çeken kullanıcılar tarafından tepkiyle karşılandı.
"BU NEYİN GÖSTERİŞİ, ANLAMAK MÜMKÜN DEĞİL"
Bazı Sosyal Medya kullanıcıları, Türkiye’de yoksullukla boğuşan birçok ailenin olduğu bir dönemde "Bu neyin gösterişi, anlamak mümkün değil.” ifadelerini kullandı.
Bazı kullanıcılar ise şirketin, marka itibarının giderek zayıfladığına dair yaptığı yorumlar da dikkat çekti. Eleştiriler arasında, Nusr-Et’in özellikle yurtdışındaki şubelerinde yaşadığı gelir kaybı ve prestij sorunlarını telafi etmek için dikkat çekmeye çalıştığı iddiaları yer aldı.
"ZAMANSIZ VE UYGUNSUZ"
Birçok kişi, böyle bir dönemde lüks tüketimi öne çıkaran bir kampanyanın duyarsızlık olduğunu savunuyor. Ekonomik sıkıntılar nedeniyle birçok ailenin temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlandığı bir ortamda, bu tarz gösterişli bir tanıtım, geniş kesimler tarafından “zamansız ve uygunsuz” bulundu.
Nusr-Et, konuyla ilgili henüz bir açıklama yapmış değil.