Normalleşme Adımları Yeme İçme Sektörünü Canlandırdı

Salgın tedbirleri sebebiyle sıkıntılı günler yaşayan restoran ve kafe benzeri işletmeler normalleşme döneminde toparlanmaya gidiyor

25.07.2020-16:31 - (Son Güncelleme: 25.07.2020-16:14) Normalleşme Adımları Yeme İçme Sektörünü Canlandırdı

Bütün Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, salgın döneminde devletin aldığı tedbirler sayesinde sektör olarak yetişmiş personellerini ellerinde tutabildiklerini ifade ederek, bir takım sınırlamaların kaldırılmasının sektöre ivme kazandırdığını dile getirdi.

Koronavirüs pandemisi tedbirleri sebebiyle sıkıntılı günler yaşayan restoran, lokanta ile kafe benzeri işletmeler normalleşme döneminde toparlanma çalışmaları yapıyor. Ciddi oranda müşteri kaybeden işletmeler, bir takım sınırlamaların kaldırılmasıyla iyileşme dönemine geçti. Son olarak zaman sınırlamasının da kaldırılması, sektörde mutlulukla karşılandı.

TÜRES Genel Başkanı Ramazan Bingöl, AA muhabirine açıklamasında, pandemi sebebiyle bütün dünyadaki gibi Türkiye'de de sektöre negatif yansıdığını, bu dönemin ciddi ölçüde atlatıldığını belirtti.

Devletin sağladığı desteklerle esnafın dönemi büyük yaralar almadan geçirdiğinin altını çizen Bingöl, destekleri için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'a teşekkürlerini dile getirdi.

AVM'lerdeki yeme içme işletmelerinin % 20 kapasiteyle faaliyete geçtiğini, bu miktarın bugünlerde % 30-40'lara geldiğini ifade eden Bingöl, şu ifadeleri kullandı:

'Sıkıntı AVM'lerde devam ediyor. Bunun sebebi de klimalı alanlarda olan sorunlar. İnsanların kapalı alanlara girmemesi, kıyafet ve diğer alışverişlerinin bir kısmını internetten karşılaması. E-ticarette yüzde 40'a varan artış var. İnsanlar giysi almaya gitmediği için AVM'lerin yeme içme katına da gitmiyor. Dolayısıyla bu konuda ciddi bir sıkıntı yaşıyoruz. İkincisi bahçesi olmayan, kapalı alanı olan işletmeler de yüzde 30 müşteri hacmiyle başladı, şu anda bu seviye yüzde 40-50'lere geldi. Onlarda da yavaş bir düzelme var, bahçe olmamasının dezavantajını yaşıyorlar. Artık insanlar kapalı alanlara girmeye çekiniyor, AVM'lerde olduğu gibi. Tamamen bahçeli rahat yerleri tercih ediyorlar. Üçüncüsü ise bahçeli geniş mekanları olan, bilinirliği yüksek yerler. Bahçeli alanı olan işletmeler bu süreçte avantajlı. Buralarda müşteri oranı yüzde 80'lere, bazı yerlerde yüzde 100'lere ulaştı.'

DEVLETİN VERDİĞİ DESTEK SAYESİNDE YETİŞMİŞ PERSONELLERİNİ KORUDULAR

TÜRES Genel Başkanı Bingöl, salgın tedbirleri çerçevesinde işletmelere giden müşterilerin ateşlerine bakıldığını, dezenfektanların bulundurulduğunu, menüde karekod uygulamasına geçildiğini, sosyal mesafe gib yollarla müşterilere hizmet verdiklerini belirtti.

Bu dönemde TÜRES olarak çalışanı eğittiklerinden bahseden Bingöl, sektörde 'güvenilir turizm işletmesi' belgesi alan pek çok işletme olduğuna işaret etti.

Sektörün bu dönemde devletin verdiği destekleriyle tutunabildiğinin altını çizen Bingöl, şu ifadeleri kullandı:

'Hükümetimizin büyük desteğini gördük. KGF kredileri, kısa çalışma ödeneğiyle elemanlarımızın maaşlarının verilmesi gibi. Zaten yetişmiş eleman sıkıntısı çeken bir sektörüz, bu sayede işletmelerimiz elemanlarını elinde tutabildi. Zaman kısıtlamasının kaldırılmasıyla özellikle gece iş yapan kokoreççi, işkembeci, çay bahçesi gibi yerlerde birkaç günde yüzde 30, yüzde 40 müşteri artışı oldu. Çok büyük bir ivme kazandırdı sektörümüze.'

Türkiye'de küçüklü büyüklü 108 bin lokanta olduğunu belirten Bingöl, bu işletmelerde neredeyse beş milyon vatandaşın çalıştığını dile getirdi. Restoranlarda kullanılan araç gereçlerin de Türkiye'nin 81 şehrinde çeşitli işletmeler aracılığıyla üretildiğini belirten Bingöl, 'Dolayısıyla Türkiye'nin 81 ilinde insanlar sadece restoranlar için ürünler yapıyor. Bu da neye yarıyor? Yerli ve milli ürünlerin katma değerle satılmasını sağlıyor. Kırsal kesimin şehirlere göçünü önlüyor. Bizim sektörümüz durduğunda aslında Türkiye'nin birçok şeyi de duruyor.' diye konuştu.

YORUM YAZ..
Modal