Müteahhitlik belgesi nedir, nasıl alınır? Müteahhitlik belgesi almak için gerekli belgeler

Müteahhit olarak çalışmak isteyenlerin mesleklerini icra edebilmek için müteahhitlik belgesi almaları gerekiyor. Peki, müteahhitlik belgesi nereden ve nasıl alınır? Müteahhitlik belgesi almak için gerekli olan evraklar nelerdir? İşte detaylar...

12.06.2022-21:49 - (Son Güncelleme: 12.06.2022-21:49) Müteahhitlik belgesi nedir, nasıl alınır? Müteahhitlik belgesi almak için gerekli belgeler

Müteahhitlik belgesi, müteahhit olarak çalışmak isteyenleri alması zorunlu olan bir belgedir. 2012 senesinde yayınlanmış olan yönetmelik ile yapı ruhsatı bulunan bütün yapılan bir müteahhidinin olması ve müteahhitlerin de yapı müteahhidi yetki belge numaralarının olması gerekmektedir.

Kimlere müteahhitlik belgesi veriliyor?

Bu belge şahsi kişilerce veya tüzel kurumlarca alınabilen bir belgedir.

Müteahhitlik belgesi nereden ve nasıl alınıyor?

Müteahhitlik belgesi almak isteyenlerin bulundukları ildeki müdürlüklere giderek başvuruda bulunmaları gerekiyor. İnternet üstünden yapılan başvurular da geçerli sayılmaktadır.

Müteahhitlik belgesi almak için gerekli olan evraklar şunlardır:

- Başvuru dilekçesi,

- Yapı müteahhidi yetki belgesi başvuru formu,

- Kayıtlı bulunan ticari veya sanayi odadan müracaat senesine dair oda sicil kayıt belgesi,

- Vergi levhasının kopyası,

- Belirtilen ücretin yatırıldığını kanıtlayan banka dekontu.

 müteahhitlik belgesi nedir

Geçici müteahhitlik belgesi ne oluyor?

Bu belge, toplamda inşaat alanı 500 metre kareden fazla olmayan ve öncesinde bu mesleği yapmayan yalnızca yapı adına başvuru yapan kişilere verilen yetki numarasının olduğu belge olarak tanımlanmaktadır. Geçici olan belgeyi almak için en önemli şart yalnızca bir yapı adına başvuruda bulunacağınızı belirtmenizdir.

Geçici olan bu belge, beş senelik bir süre için verilir ve sadece 1 yapının üstünde yetki sahibi olmanıza yarar.

Geçici müteahhitlik belgesi nasıl alınıyor?

Bu belgeyi almak için bulunduğunuz ilin müdürlüğüne giderek başvuruda bulunmanız gerekiyor. Başvuru esnasında sizden talep edilecek evraklar şunlardır:

- İkametgah belgesi,

- Genel tapu kayıt belgesi,

- Nüfus cüzdanının kopyası,

- Belediyeden onaylı proje ile belge ücretinin dekontu.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal