Kotil, SAHA İstanbul'da savunma, havacılık ile uzay alanında çalışma yapan şirketlere özel olarak hazırlanan Yöneticilik Gelişim Programı'nda (SAHA MBA) yaptıkları projelerle ilgili değerlendirmeler yaptı.
Firmanın üç uçak, altı helikopter, iki insansız hava aracı ile hedef uçak projeleri yaptığını belirten Kotil, bu durumun yanında uydu projelerine devam ettiklerini dile getirdi.
Kotil, en kritik projelerinin MMU olduğuna işaret ederek, proje adına üç bin TUSAŞ çalışanı yanında, projeye destek verecek öteki firmalarla da üç bin personele gerek duyulacağını ifade etti.
Beşinci nesil uçaklarda tek pilot olduğunu, yapay zekanın da 2. pilot gibi vazife üstlendiğini belirten Kotil, MMU'nun da bu özelliğe sahip, "daha zeki bir uçak" olduğunun altını çizdi. Kotil, uçağın 2023 yılında motorunu aktifleştireceğini, 2025 yılında uçacağını, 2028 yılında Hava Kuvvetlerine teslim edileceğini belirterek, "Bunu başarınca Türkiye neyi başarıyor? ABD neyi başarıyorsa biz de onu başarıyoruz." diye konuştu.
MMU'nun motorunun TR Motor aracılığıyla geliştirildiğine dikkat çeken Kotil, motorun alt ile yan bileşenlerinin iyileştirilmesinde başka şirketlerin de desteğini istediklerini belirtti. Kotil, "İniş takımlarını bir Türk şirketi bir İtalyan şirketiyle yapacak, hakları Türkiye'de olacak. İklimlendirme Türkiye'de yapılacak. Uçağın MMU olabilmesi için tamamen Türkiye'ye ait olması gerekiyor." dedi.
Türkiye'nin kalite, hız ile ucuzluğu birleştirmesi gerektiğini ifade eden Kotil, rakiplerin de Türkiye'nin ile TUSAŞ'ın havacılık sektöründe kuvvetli bir rolü olduğunun farkında olduklarını dile getirdi. Kotil, şu açıklamayı yaptı:
"F-35'in lisansını verseler TUSAŞ olarak ayda 2 tane yaparım. Önemli olan lisans, IP (fikri haklar) haklarının olması. Yoksa F-35'i şu anda yapabilecek yeteneğim var. MMU'yu daha işin başında mümkün olduğu kadar yerli yapmaya çalışıyoruz. Çünkü başlangıçta alıyorsunuz sonra alamıyorsunuz, önce 'Veriyorum', sonra 'Vermiyorum' diyorlar. MMU'yu daha işin başında olabildiğince yerli yapmaya çalışıyoruz. Bunun dost ülkelere satılabilmesi için her şeyinin yerli ve milli olması gerekiyor. Bunu zamana yaymaktan başka da şansımız yok, motoru dahil."