Metaverse, kullanıcıların gelecek zamanda bir süre oynayabilecekleri, çalışabilecekleri yada alışveriş yapabilecekleri sanal bir gerçekliktir. USA Today'e verilerine göre, yeni yükseliş gösteren bu sektör bazı durumlarda büyük karlar bırakıyor.
Alışveriş olgusu günümüze, şekil değiştiren bir durum haline geldi. Yeni geliştirilen nesneyle dünya geneline yaşayan her insanın ihtiyacı olan şeyin aslında sadece para olduğu anlaşıldı. VR kullanıcılarının arasındaki sanal ticaretler gerçekleştirilen bu eğilimde bir itici güç olmuştur. İnsanlar konserlerde, arkadaşlarıyla sosyalleşem içindeyken aaynı şeyi sanal dünyada maceralara atılırken hem eğlenmek hem de iyi görünmek isterler. Bunun için de kullanıcılar, oluşturdukları profillerle çevrimiçi dijital giysiler ve aksesuarlar satın alırlar.
Verilerde, ellerinde fiziksel olarak bir ürün olmasa bile buna bile para ödemeye istekli oldukları anlaşıldığı görülüyor. bu durumda fenomen, giysi, ayakkabı ya da benzeri ürünleri yaratmak için hızla çalışan perakende markaları da durumu değerlendiriyorlar.
Sanal gerçeklik içerisinde olmasından dolayı metaversede alışveriş yapmak tamamiyle sürükleyen bir deneyim olarak görülür. Kullanıcılar VR kulaklığını yaktıkları anda gerçek hayatta gittikleri bir mağazada yapabildikleri her şeyi belkide daha fazlasını yapacaklar dünyaya taşınırlar. Mağazaların kapanış saati, ulaşım sorunu endişesi yaratmaya metaverse alışverişi Meta veri deposuna giriş yapmasıyla balar. Alışverişte farklı öğeleri denemekten hoşlanan kullanıcılar istedikleri kadar zaman geçirebilirler.
Metaversede alışveriş nasıl yapılır?
VR alışverişlerinde müşterilerin katılımını artırabilmek adında kişiselleştirmeler başka bir düzeye taşınması için tasarlanmıştır. Mesela alışveriş yapan kulanıcı bir elbise seçebilir ve daha sonra da farklı renklerde veya farklı özelliklerde elbisenin kendisinde nasıl göründüğünü görebilirler.
Aslına bakılırsa sanal ürünler satmak herkesin yapabileceği bir durumdur. Bağımsız içerik geliştiricilerin haricinde Nike ve Gucci gibi büyük şirketler, kullanıcıların satın almaları için VR platformu Roblox'ta sanal öğeler sunar. Bu ürünler normallerinden farklılık gösterebilirler. Bir dolar kadar düşük aksesuarlar bulunabilir veya binlerce dola karşılığında lüks ürünler.
Meta veri deposuna giriş yapıldıktan sonra orada dijital temsiller olan avatarlar yer alır. Bu avatarlar ise tamamen sizin gibi görünecek ve sizin gibi giyinecektir. 'AI' teknolojisin de desteğiyle avatarlar ayn zamanda sizin gibi ses de çıkarabileceklerdir. kullanıcıların kişisel ifadelerini bile alan bu avatarlar bu şekilde özelleştirilmiştirlerdir. Avatar kullanımı, işletmelerin avatarların giyebilmeleri için sanal aksesuarlar ve giysiler satarlar ve bu şekilde kar ederler. Büyük markalar bu trendden yararlanmışlardır. Örneğin; Gucci ve Ralph Lauren gibi moda markaları sanal gerçeklik platformu Roblox üzerinden sarın alınan moda koleksiyonlarına sahiptir.
Avatarlar sayesinde kesinlikle tek başınıza alışveriş yapmak zorunda değilsiniz. Çünkü markalar size tavsiye verebilecek size yardım edebilecek sanal mağaza asistanlarını yani kendi avatarlarını alırlar .