MEBİM Alo 147 hattını kullanmak isteyen kişilerin aklında bir kaç soru da yer edinmektedir. Bu hattın ne olduğu, ne işe yaradığı, ücretli olup olmadığı gibi pek çok konu merak ediliyor.Öğrenci, öğretmen ve veliler tarafından kullanılabilen bu hat ile bütün şikayetlerinizi bildirebilirsiniz. İşte MEBİM hakkında tüm merak edilenler…
Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM) nedir?
Eğitimde fırsat eşitliği sağlanması amacıyla 2012 yılında kurulan MEBİM, öğrencilerin öğretmenlerin ve velilerin her türlü soru, sorun, talep görüş ve şikayetlerini hızlı bir şekilde iletmesi amacıyla hayata geçirildi. Milli Eğitim Bakanlığı iletişim merkezi yani kısa ismiyle MEBİM olarak geçmektedir. 147 telefon numarasıyla hizmet veren MEBİM ile eğitim alanındaki bütün hizmetler hakkında bilgi edinebilirsiniz.
MEBİM’e gelen tüm çağrılar uzman kişiler tarafından cevaplanmaktadır. Yapılan ilk görüşmede bildirilen sorunlar ya da talepler hızlı bir çözüme ulaştırılmaya çalışılır. Ancak 147 numaralı hatta gelen şikayetler için bir araştırma süreci bulunmasından dolayı bu sorunların çözümü hemen sonuca ulaşmamaktadır. Şikayetin bildirilmesi durumunda yapılan araştırmalar sonrasında en geç 72 saat içerisinde telefon SMS veya email aracılığıyla kişilere bilgi verilir. İletişim Merkezi'nde görev alan kişilerin bir çoğu Van depremindeki depremzedelerden ya da engelli personellerden oluşur. Alo 147 hattına yapılan çağrılar bulunduğunuz operatöre göre tarifeniz üzerinden ücretlendirilir.
Kurulduğu tarihten bu yana toplamda 10 milyon başvuruda bulunulmuştur. MEBİM’e Gelen çağrıların 200 bini öğretmenlerin yer değiştirme işlemleri ile ilgili olurken 262 bini ise atama işlemleriyle ilgilidir.Hatta gelen çağrıların 500 bini ise yönetim ve personel şikayetleri ile ilgili olduğu görülmektedir. Okula gönderilmeyen kız ya da erkek çocukları veya okullarda görülen kural dışı bir durum olduğunda Alo 147 numarasını tuşlayarak şikayetlerinizi bildirebilirsiniz.
MEBİM’e yapılan her şikayetin doğruluğu için bir araştırma süreci gerçekleştirilir. Kesin bir sonuç almak isteyen kişilerin kanıt sunarak şikayette bulunması daha etkili bir çözüm almalarını sağlayacaktır. Başvuruda bulunan kişilerin T.C kimlik numaralarının alınması da zorunludur.
Alo 147’ye ulaşamıyorum ne yapabilirim?
MEBİM’e ulaşamayan kişiler ne yapması gerektiğini merak etmektedir. Alo 147 hattı oldukça yoğun kullanılan bir hat olması ve çalışanların sınırlı olması nedeniyle bu sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Bu sorunla karşılaşmanız durumunda bir süre sonra tekrardan çağrı da bulunarak sonuç alabilirsiniz.