Hepimiz bilsek de halen psikolojik olarak etkilendiğimiz sonu 99'lu olan fiyatlar beynimizi yıkıyor. Kocaman raflarda şöyle bir mantık vardır: En fazla popüler olan ürünler göz hizasında onun ikamesi ürünler ise düşük fiyatlı ve alt reyondadır.
Sizi mutlu eden ve harcamanın mutsuzluğunu örten müzikler vardır. Eğer bir marketteyseniz ve fırın reyonunda dolanıyorsanız o kokular sizi acıktırmak için salınıyor haberiniz olsun. İsteseler kokusuz bir şekilde muhafaza edebilirler. Gerçekçi gelmese de araştırmalar insanların alışveriş sepeti ya da arabasını aldıklarında onu doldurma ihtiyacı hissettiğini göstermiştir.
Sonu 99'la biten fiyatlar bizi manipüle ediyor. Alışveriş esnasında büyük bir etkisi var.
Mağaza içerisinde çalan müzikler de arka planda zihnimizi yönlendiriyor. Alışverişe teşvik için seçiliyor.
Fırın reyonlarında bulunan kokular alışveriş isteğimizi arttırıyor. Biliyorsunuz ki fırındaki ürünler kokusuz da muhafaza edilebilir.
İnsanların marketlerde aldıkları sepet veya araba ister istemez içine doldurma isteği salıyor.