Mağazalarını Açmaya Hazırlanan BMD Markaları Yeni Süreçten Endişeli

Birleşmiş Markalar Derneğinden gelen açıklamada, "Artan maliyetler ve üretim zincirinde meydana gelen kopmaların markalarımızı olumsuz etkilemesinden endişe ediyoruz." denildi.

06.05.2020-15:45 - (Son Güncelleme: 06.05.2020-15:28) Mağazalarını Açmaya Hazırlanan BMD Markaları Yeni Süreçten Endişeli
Birleşmiş Markalar Derneğinden gelen açıklamada, "Artan maliyetler ve üretim zincirinde meydana gelen kopmaların markalarımızı olumsuz etkilemesinden endişe ediyoruz." denildi.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), AVM'lerin tekrar açılmasıyla ilgili taleplerde bulundu. Buna bakıldığında, Birleşmiş Markalar Derneği, 90 gün süreyle kira talebi olmamasını, sonrasında bir sene boyunca ciro kirasına dönülmesini, ortak alan masraflarının ciro kirası üstünden düzenlenmesini, zarar eden mağazalardan tazminatsız çıkış kolay olmasını ve Kısa Çalışma Ödeneği'nin eylül sonuna kadar sürmesini istiyor.

Birleşmiş Markalar Derneği Yönetim Kurulu'nun yazılı açıklamasında, AVM'lerin tekrar açılışıyla ilgili taleplerini paylaştı.

Açıklamaya bakıldığında, markalar AVM'lerle beraber 11 Mayıs'tan itibaren deneme açılışı yapmaya başlayacaklar, büyük katılımlı açılış da 1 Haziran'da planlanıyor. Birleşmiş Markalar Derneği mensubu markalar, virüs sebebiyle 18 Mart akşamı kapattıkları Türkiye genelindeki 70 bin mağazayı tekrar açmaya hazırlanıyor.

Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu'nun önerilerini kılavuz edinen ve güvenli bir açılış yapmak isteyen markalar, 11 Mayıs'tan itibaren öncelikli olarak caddelerdeki ve açık AVM'lerdeki mağazalarında deneme açılışı olacak.

Markalar büyük katılımlı açılışı da ürün tedariki, mağaza içi düzenlemeleri ve hijyen tedbirlerini tamamladıktan sonra 1 Haziran'da yapmayı planlıyor.

Birleşmiş Markalar Derneği Yönetim Kurulu, sürecin sağlıklı devam edebilmesi için tavsiyelerini beş başlık altında topladı.

Gelen açıklamada, takip eden süreçte markaları yeni koşulların beklediği anımsatıldı.

Sosyal mesafe kuralı sebebiyle mağazalarda ziyaretçi sayısının azalacağı, daha az ürün ve model sunumu yapılabileceği, cirolardaki turist etkisinin oldukça azalacağın altı çizilen açıklamada, "Bütün bunlara ek olarak artan maliyetler ve üretim zincirinde meydana gelen kopmaların markalarımızı olumsuz etkilemesinden endişe ediyoruz." denildi.

Markaların bütün finansman fonlarını üretici ödemelerine ayırdığı ve yüksek maliyetlerle borçlanmak durumunda kaldığının belirtildiği açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

"Normalleşme tam olarak gerçekleşene kadar 90 gün süreyle kira talebinde bulunulmasın. Ancak eski cirosunun en az yüzde 80'ini yakalayan perakendeci ciro üzerinden kira ödeyebilsin. Salgının etkileri ortadan kalkana kadar kazandığın kadar öde', bir başka ifade ile 'kazan-kazan' ilkesinden hareketle 1 yıl boyunca ciro kirasına dönülsün. AVM'lerdeki ortak alan işletme gideri hesabı, ciro kirasına yüzdelik bir pay eklenerek ve şeffaf bir şekilde yapılsın.

Markaların zarar eden mağazalarını 'mücbir sebep' kapsamında hızla kapatarak verimli operasyonlara odaklanmaları gerekiyor. AVM yönetimleri bu durumdaki mağazalardan çıkış için yıllar önce imzalanan kontratları gerekçe göstererek yüksek tazminatlar istemesin. Aksi takdirde birçok marka yakın gelecekte büyük zorluklarla karşı karşıya kalacak."

Birleşmiş Markalar Derneği açıklamasında, Kısa Çalışma Ödeneği'nin eylül sonuna dek sürmesi talebi de yer aldı.
YORUM YAZ..
Modal