Atak Electric’in motoru, 230 kWh motor gücü ve 2.400 Nm tork üretiyor. BMW tarafından geliştirilen beş adet 44 kWh bataryalarla toplamda 220 kWh batarya kapasitesi bulunan Atak Electric, 300 km’ye varan menziliyle rakiplerinin önüne geçerken alternatif akımlı şarj üniteleriyle 5 saatte, hızlı şarj üniteleriyle de 3 saatte tam şarj olabiliyor. Enerji geri kazanımı sağlayan rejeneratif fren sistemi sayesinde bataryalar yüzde 25’e kadar kendi kendini de şarj edebiliyor.
Tasarımı Dikkat Çekti
Dinamik tasarımı ile dikkat çeken Atak Electric, led gündüz farlarıyla öne çıkıyor. 10,1 inçlik multimedya dokunmatik ekranı, tamamen dijital 12,3 inçlik gösterge paneli, anahtarsız çalıştırma, USB çıkışları ile donatılan ve Wi-Fi uyumlu altyapı sağlayan Karsan Atak Electric, ayrıca, elektrik kontrollü havalı süspansiyon sistemiyle de konfor olarak binek otomobilleri aratmıyor. Toplamda 52 kişilik yolcu kapasitesi sunan Atak Electric’te, 18+4 ve 21+4 katlanır olmak üzere iki farklı koltuk yerleşim seçeneği bulunuyor.
Karsan CEO’su Okan Baş, Münih’teki tanıtımda, basın mensuplarının sorularını cevaplarken, “Karsan olarak Ar-Ge’den seri üretime bir yıl içerisinde 2 elektrikli araç modeli tanıtan ilk ve tek Türk markasıyız. Bu hem bizim için hem Türkiye için bir gurur kaynağı. Üstelik yine ilk kez sizlerin göreceği yeni hatlarıyla dikkatleri çeken Atak’ın tasarım yenileme sürecini de çok kısa bir süre içerisinde tamamladık” açıklamasını yapmıştı.
Okan baş, Atak modelinden bugüne kadar 1500’ün üzerinde yurtiçi ve yurtdışı satış yaptıklarını belirterek “Atak’ın yurtiçi pazarında kendi sınıfındaki, yani 8 metre otobüsler içerisindeki segment payı ise oldukça yüksektir. Bu pay, 2019’un ilk yarısı itibariyle yüzde 33 olarak öne çıkmaktadır” diye konuşmuştu.